Gronings bedrijf schudt slapende websites wakker


Chat dringt door tot zakelijke dienstverlening

GRONINGEN, 20071018 -- GRONINGEN - Het Groningse bedrijf Talk2Client schudt slapende websites wakker door echt persoonlijk contact op websites te introduceren en te stimuleren. Of zoals directeur Daan Vielen het formuleert: "U wilt in een gewone winkel toch ook geen week wachten op antwoord? En uw vraag niet stellen aan een robot? Of tien keer een toets indrukken tijdens een telefoonmenu? Met de zakelijke chat van Talk2Client kan een bedrijf iedere bezoeker op de site direct en persoonlijk helpen. Kijkers worden zo weer kopers."

Doel is uiteraard het verhogen van de omzet door meer klantenbinding. "We maken van bezoekers echte klanten", vertelt Vielen. "Zo vult tot 75 procent van klanten van webwinkels weliswaar het mandje, maar haakt toch af zonder echt te bestellen." Call Me Now en Chat verhogen de kans dat klanten hun bestelling wel afronden omdat ze, net als in een winkel, persoonlijk vragen kunnen stellen en direct geholpen worden.

"Opvallend is dat bedrijven uit diverse branches interesse tonen", vertelt Amu Arwin Behruz, verantwoordelijk voor de marketing en sales van Talk2Client. "Niet alleen webwinkels, maar ook bedrijven die hun site gebruiken als lead generator zoals financiële dienstverleners en werving- en selectiebureaus. Een online reisbureau wil de chat gaan inzetten om de persoonlijke service van de vroegere winkel opnieuw aan te bieden, nu via de website. Daarmee kan de online winkel zich weer onderscheiden en van meer kijkers kopers maken."

Talk2Client is een adviesbureau dat is gespecialiseerd in klantencontact op internet. Het optimaliseert echt persoonlijk contact tussen bedrijven en potentiële klanten. Sinds 2007 verzorgt het via zijn KlantenContact advies en software, en de eerstelijns beantwoording voor bedrijven die de chatfunctie gebruiken, vergelijkbaar met een inbound call centre.

* In Nederland worden per dag meer dan 50 miljoen chatgesprekken gevoerd (onderzoek Microsoft 2006). Bij webwinkel Wehkamp komen per dag 2000 vragen via de robotchat binnen.
Bron: www.webwereld.nl
Link naar pdf-bestand:
www.talk2client.nl/persberichten/Persbericht-Talk2Client-18-10-2007.pdf
Chat: www.talk2client.nl/chat