Ingezonden persbericht
Avaya-onderzoek onthult geheime gewoonten CEO's
44 procent van de CEO's geeft toe in pyjama te werken
Ter publicatie: 18 oktober 2007
Uit onderzoek van Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, komen interessante gewoonten van CEO's naar voren voor wat betreft het gebruik van smartphones en pda's. Zo laten de onderzoeksresultaten zien dat senior managers meer geneigd zijn de voordelen van de moderne communicatietoestellen te benutten. Dit doen ze bijvoorbeeld door in hun badjas te werken. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat Unified Communications flexibel werken en hogere productiviteit stimuleert, omdat het overal en altijd toegang biedt tot het bedrijfsnetwerk.
Het onderzoek werd gehouden onder 2.200 managers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Australië. Uit het onderzoek blijkt dat hoger management een meer ontspannen werkstijl aanneemt en dat smartphone-gebruikers sneller reageren en vaker communiceren dan gebruikers van een traditionele mobiele telefoon. 44 procent van de managers op hoog niveau geeft aan liever niet aan videoconferenties deel te nemen, omdat ze vaak vanuit huis in hun pyjama gesprekken bijwonen. Slechts negen procent van de junior managers geeft aan dit te doen. Bij smartphone-gebruikers is de kans dat ze hun telefoon opnemen vanaf een toilet twee keer zo groot vergeleken met gebruikers van een gewone mobiele telefoon. 51 procent heeft weleens in een conference call meegepraat met alleen een badjas, of nog minder, aan.
63 procent van de smartphone-gebruikers geeft toe tijdens vergaderingen onder tafel te e-mailen. Ook checkt deze groep twee keer vaker mail en sms tijdens privéaangelegenheden, zoals bruiloften en begrafenissen, dan niet-smartphone-gebruikers. Maar het is niet alleen maar hard werken. Uit het onderzoek blijkt ook dat CEO's, met 17 procent, vaker een dutje doen tijdens een conference call dan de gemiddelde medewerker: slechts vijf procent.
De Intelligent Communications-oplossingen van Avaya sluiten naadloos aan op communicatieapplicaties en zakelijke applicaties. Dit biedt medewerkers en klanten de mogelijkheid contact te hebben met de juiste persoon op het goede tijdstip, met een passend communicatiemiddel en via elk netwerk. Unified Communications is een van de belangrijkste fundamenten voor Intelligent Communications en combineert desktop en samenwerking, unified messaging, conferencing, mobiliteit en spraaktoegang.
Medewerkers hebben ongeacht apparaat of locatie toegang tot dezelfde communicatieomgeving. Hierdoor kunnen ze prioriteiten stellen en snel reageren op werkafspraken, waar ze ook zijn. Dit zorgt niet alleen voor een hogere productiviteit, maar ook voor een flexibeler manier van werken, waardoor werk en privé beter met elkaar in balans komen.
Unified Communications komt ook klanten ten goede, omdat ze sneller reactie krijgen op een verzoek. Dit stelt bedrijven in staat omzetkansen te benutten, gebruik van mobiele toestellen te evalueren en kosten te verlagen.
Avaya ziet de in 2003 geïntroduceerde Unified Communications niet als nieuwe technologie, maar als een integratie en optimalisatie van bestaande technologie zoals WiFi, GPRS en SIP. De Unified Communications-software van Ayava integreert probleemloos met de samenwerkings- en messaging-oplossingen van Microsoft en IBM, en ondersteunt veel mobiele telefoons, waaronder die van Nokia.
Over het onderzoek
* De resultaten zijn gebaseerd op 2.259 online ingevulde enquêtes.
* Het onderzoek werd gehouden in juni 2007.
* De mannelijke en vrouwelijke respondenten hadden een managementfunctie of hoger.
* Het onderzoek is gehouden in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Australië.
Over Avaya
Avaya levert oplossingen voor Intelligent Communications waarmee klanten hun onderscheidend vermogen kunnen vergroten om zo de concurrentie voor te blijven. Meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500, vertrouwen op Avaya-oplossingen voor IP-telefonie, Unified Communications, Contact Centers en Communications-Enabled Business Processes. Avaya Global Services biedt organisaties van iedere omvang een uitgebreide dienstverlening en ondersteuning.