Ontwerp bodemkwaliteitskaart en bodembeheerplan gemeente Wassenaar ter
inzage
Op 17 juli 2007 hebben burgemeester en wethouders van Wassenaar een
ontwerp bodemkwaliteitskaart en bodembeheerplan voor de gemeente
Wassenaar vastgesteld
Op de kaart is de gemeente ingedeeld in zones met een voor die zone
kenmerkende chemische bodemkwaliteit. In het bodembeheerplan zijn
regels opgenomen waaraan moet worden voldaan om schone of licht
verontreinigde grond welke binnen de gemeente vrijkomt ook weer binnen
de gemeente te mogen hergebruiken. In veel gevallen is dat mogelijk
zonder dat de grond daarvoor chemisch onderzocht hoeft te worden.
Voor het opstellen van de bodemkwaliteitskaart is gebruik gemaakt van
de interim-richtlijn van het ministerie van VROM betreffende het
opstellen en toepassen van bodemkwaliteitskaarten in het kader van de
Vrijstellingsregeling Grondverzet.
De ontwerp-bodemkwaliteitskaart en bodembeheerplan liggen met ingang
van 17 oktober a.s. gedurende zes weken ter inzage bij de centrale
balie in het gemeentekantoor aan de Johan de Wittstraat 45.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. F.A. Boogert,
afdeling Milieu, via tel. 5122415.
Zienswijze
Een ieder kan op grond van artikel 3.4 van de Algemene Wet
Bestuursrecht tot en met 28 november 2007 zijn zienswijze met
betrekking tot dit ontwerp-besluit kenbaar maken bij het college van
burgemeester en wethouders, postbus 499, 2240 AL Wassenaar.
Na afloop van deze termijn zal het college met inachtneming van de
zienswijzen de bodemkwaliteitskaart en het bodembeheerplan definitief
vaststellen.
Zie ook het meldingsformulier vrijstelling grondverzet.
Gemeente Wassenaar
Johan de Wittstraat 45
Postbus 499
2240 AL Wassenaar
T: 070-5122222
E: gemeente@wassenaar.nl
Gemeente Wassenaar