Honda Jazz weer grote winnaar van AutoWeek Tevredenheids Trofee 2007
(10/17/2007)
Het grootste autopanel van Nederland heeft zich uitgesproken en â net
als vorig jaar â de Honda Jazz uitgeroepen tot grote winnaar van de
AutoWeek Tevredenheids Trofee. De populaire Jazz won in de
mini-/compacte klasse en scoorde daarnaast ruim voldoende punten om
zich overall winnaar te mogen noemen.
Met deze unieke prestatie lijkt Honda een abonnement te hebben op deze
aansprekende publieksprijs, want in 2005 eindigde ook de Honda Accord
als overall winnaar.
AutoWeek en marktonderzoeksbureau Trendbox hebben voor het toekennen
van de onderscheidingen onderzoek gedaan naar de tevredenheid van
Nederlandse automobilisten over hun auto. Voor deze zevende editie van
de AutoWeek Tevredenheids Trofee mochten eigenaren van autoâs van
maximaal twee jaar oud hun mening geven. Meer dan 10.000
automobilisten deden mee aan dit onderzoek.
Jazz imponeert
De Honda Jazz imponeert en houdt zich moeiteloos staande: temidden van
een onafgebroken stroom nieuwe concurrenten pakte de Jazz de zege in
de mini-/compacte klasse. Jazz-rijders zijn het meest tevreden over
hun auto. Dat blijkt uit de antwoorden op 27 vragen over onderwerpen
als betrouwbaarheid, veiligheid, kwaliteit en rijcomfort. Andere
belangrijke factoren zijn de algemene waardering voor de auto en in
hoeverre deze voldoet aan de verwachting van de eigenaar. De compacte
Jazz overwint niet alleen in zijn eigen klasse, maar geeft ook de
concurrentie uit andere segmenten het nakijken en pakte de overwinning
in het totaalklassement. Ook de Honda Accord krijgt weer veel
waardering en behaalde de tweede plaats in zijn klasse.
"Deze derde opeenvolgende overall zege in de Autoweek
Tevredenheidstrofee is een bevestiging van het feit dat Honda
kwaliteitsproducten levert. Het bewijst nog maar eens dat Honda al
jaren tot de absolute top behoort als het gaat om producten met de
hoogste betrouwbaarheidâ, stelt Leo Jegen, Public Relations manager
van Honda. âUiteraard zijn we ontzettend trots op deze trofee, maar de
grootste winst is toch wel dat onze klanten hiervoor als jury hebben
gefungeerd. Zij geven met deze verkiezing blijk van hun tevredenheid
over ons product. Een betere waardering kun je je als gerenommeerde
autofabrikant niet wensen. Ook de verkoopresultaten wereldwijd laten
zien dat we op de goede weg zijn. Honda zit duidelijk in de lift. Een
bewijs dat steeds meer nieuwe klanten ons merk weten te vinden en te
waarderen. We zullen ze zeker niet teleurstellen.â
Voor de AutoWeek Tevredenheidstrofee 2007 werden in totaal negentig
modellen beoordeeld, verdeeld over 29 merken.
AutoRai