( BW)(HEERNET-VENTURES) Nieuwe studie van Heernet Ventures voorspelt
dat Amerikaanse markt voor zakelijke telefoongidsen, online en op
papier, zal stijgen naar US$ 18,2 miljard in het jaar 2012

    Business Editors/Media Writers

    LONDEN--(BUSINESS WIRE)--16 oktober 2007--Volgens een nieuwe
studie van het media-adviesbureau Heernet Ventures zal de Amerikaanse
markt voor zakelijke telefoongidsen, gedrukt en online, oplopen tot
US$ 18,2 miljard in het jaar 2012. De studie voorspelt een marktgroei
van naar schatting US$ 16,95 miljard in 2007 naar US$ 18,21 miljard in
2012. Hoewel de lokale drukmarkt zal afnemen met een samengestelde
jaarlijkse groei (CAGR) van -1,5%, groeit de markt voor zakelijke
telefoongidsen online met een CAGR van 26,7%.

    In de afgelopen 5 jaar heeft de markt voor telefoongidsen te maken
gehad met 3 belangrijke uitdagingen: brancheconsolidatie; de opkomst
van lokaal zoeken online en nieuwe concurrenten, zoals
zoekprogramma's; en toegenomen concurrentie tussen bestaande en
onafhankelijke uitgevers, die allemaal dingen naar de gunsten van een
steeds geringer wordend aantal afnemers. Bedrijven als R H Donnelley
en Yellow Book zijn de belangrijkste motoren geweest achter de
consolidatie; de markt kent nu 4 deelnemers met een gezamenlijk
marktaandeel van meer dan 80%. Nieuwe online deelnemers, zoals Yahoo!
en Google, hebben een aanzienlijk aandeel van de lokale zoekmarkt
online veroverd. En bij de gedrukte telefoongidsen is de concurrentie
zeer fel. Op veel markten zijn nu meer dan vier uitgevers actief.

    Het rapport evalueert ook de vooruitzichten voor de toekomst met
betrekking tot de trends in de branche, door middel van analyse van
ontwikkelingen op bestaande gebieden (concurrentie op het gebied van
gedrukte gidsen en online zoeken) en trends op gebieden in opkomst,
zoals mobiel zoeken en nummerzoekdiensten.

    In reactie op het nieuwe rapport verklaarde Harjinder Singh-Heer,
Managing Director van Heernet Ventures, "Het rapport biedt een
uitgebreide strategische en financiële evaluatie van de bedrijfstak.
Het is een essentieel hulpmiddel voor zowel bedrijven als beleggers.
We hebben gebruik gemaakt van de ruime ervaring die we hebben opgedaan
op de Europese en Aziatische markt om een fris perspectief te kunnen
bieden op de ontwikkelingen in de Verenigde Staten en in Canada."

    Het rapport bevat tevens profielen van 16 vooraanstaande uitgevers
van telefoongidsen (waaronder AT&T, Idearc, R H Donnelley, CenturyTel,
DataNational, Frontier Pages, Local Insight Media, Names and Numbers,
Ogden Directories, Phone Directories, The Local Pages, User Friendly
Directories, White Directory Publishers, Yellow Pages Group (Canada),
Yellow Book en ypOne Publishing).

    Heernet Ventures is een toonaangevend media-advies- en
onderzoeksbureau met vestigingen in Londen en Gurgaon (India). Het
bureau adviseert mediabedrijven (waaronder uitgevers van
telefoongidsen) op het gebied van strategische en financiële
vraagstukken. Meer informatie over het rapport en hoe u het kunt
bestellen vindt u op heernet.com.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--CD/ny*

    CONTACT: Heernet Ventures Limited
             Harjinder Singh-Heer, + 44 208 180 7223
             harjinder@heernet.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.