PERSBERICHT
QlikTech opent vestiging in Frankrijk
's Werelds snelst groeiende BI-leverancier zet Europese opmars voort
Hoofddorp, 16 oktober 2007 - QlikTech, volgens IDC het snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf ter wereld, beschikt nu ook over een Franse vestiging: QlikTech France in Parijs. Het bedrijf heeft dankzij de populariteit van QlikView, zijn bekroonde zakelijke analysesoftware, inmiddels al honderdvijftig klanten in Frankrijk, waaronder gerenommeerde ondernemingen als 3M France, Caroll, La Mondiale, La Guilde des Lunetiers en Meilleurtaux, en veertig supportpartners. De opening van het kantoor in Parijs is een belangrijke stap op weg naar een toppositie op de Franse en Europese BI-markt.
"Samen met onze Franse partners hebben we de afgelopen jaren een sterke klantenbasis in Frankrijk opgebouwd. Door een lokale vestiging te openen, kunnen we die basis in versneld tempo verder uitbreiden," aldus Rogier Verheij, Vice President of Sales International Markets bij QlikTech. "Frankrijk is een uiterst belangrijke markt voor BI in Europa, aangezien het de bakermat van Business Objects is. In het licht van de aangekondigde overname van Business Objects door SAP en de complicaties die de samenvoeging van hun producten naar verwachting met zich mee zal brengen, is een sneller inzetbaar, eenvoudiger alternatief van groter belang dan ooit voor bedrijven. QlikView werkt bovendien naadloos samen met SAP."
QlikTech loopt voorop als leverancier van een nieuwe lichting gebruiksvriendelijke, snelle en flexibele oplossingen voor de analyse van bedrijfsinformatie. QlikView 8, QlikTechs voornaamste product, is gebaseerd op een gepatenteerde, next-generation, in-memory technologie die gebruikers in staat stelt krachtige, visueel-georiënteerde rapportages en analyses te maken. QlikView is - anders dan traditionele, op OLAP gebaseerde BI-oplossingen, die een implementatietijd van gemiddeld zeventien maanden hebben - in slechts enkele dagen te installeren. Gebruikers hoeven nauwelijks getraind te worden en hebben de vrijheid om op een accuratere manier data te verzamelen en meer creativiteit in hun analyses te leggen.
"QlikView is een fantastisch product," zegt Eric Harand, IT-manager bij Eden Park, een vooraanstaande Franse (heren)modeketen, opgericht door voormalige rugbyspelers. "In eerste instantie hebben wij Business Objects door QlikView vervangen voor het maken van onze financiële rapportages, omdat de oplossing van QlikTech zowel visueel aantrekkelijker als gebruiksvriendelijker was. Maar al snel wilden ook onze verkoop- en productiemanagers de applicatie binnen hun afdelingen gaan gebruiken. En binnenkort gaat ook onze Raad van Commissarissen ermee werken. Het gebruik van QlikView is bij ons dus echt 'user-driven'."
Ter gelegenheid van de opening van de Franse vestiging organiseerde QlikTech op 11 oktober jongstleden een feestelijke bijeenkomst voor klanten, partners, prospects en de media op het dak van La Grande Arche in La Défense (Parijs). Dit evenement, met presentaties door directieleden van Eden Park en QlikTech, werd bijgewoond door meer dan driehonderd mensen.
Het adres van QlikTech France is: Elysées La Défense, 7c, place du Dôme, 92056 Paris La Défense, Frankrijk; telefoon +33 (0)1 72 75 72 75.
Over QlikTech
QlikTech is 's werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van het bedrijf, heeft momenteel 285.000 gebruikers bij 6.344 klanten in 77 landen, verspreid over de hele wereld. Iedere dag verwelkomt QlikTech gemiddeld meer dan 12 nieuwe klanten. Door deze explosieve groei heeft het bedrijf zijn inkomsten in het boekjaar 2006 met 80% en in het boekjaar 2007 met 96% zien stijgen.
QlikView maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. Met QlikTechs gepatenteerde in-memory BI-technologie kan de gebruiker reusachtige dataverzamelingen direct in het interne geheugen van de computer laden en manipuleren. Dit kan al op relatief simpele hardware, wat een betaalbare, brede implementatie binnen slechts twee tot drie weken mogelijk maakt.
QlikTech, in 1993 opgericht in Zweden, heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Scandinavië en de Benelux (Hoofddorp). Het bedrijf werkt wereldwijd met meer dan vijfhonderd partners. Tot de klanten in de Benelux behoren: ABX Logistics, ADP, Atos Origin, ING Trust, KLM, MarktSelect (Graydon), Merck Sharp & Dohme, Panasonic, Schenker, ThiemeMeulenhoff, TNT en Zurich Verzekeringen.