Ingezonden persbericht


Accenture lanceert 'Media & Entertainment Innovation Awards'

Inschrijving Innovation Awards eindigt op 22 oktober 2007

Amsterdam, 16 oktober 2007 - Accenture lanceert in samenwerking met Media Facts de Media & Entertainment Innovation Awards voor de meest innovatieve bedrijven in de Media & Entertainment sector in Nederland. Er worden twee awards uitgereikt: 'het beste innovatieve concept' en 'het meest innovatieve bedrijf'. Deelnemers kunnen zich tot en met 22 oktober 2007 opgeven via het aanvraagformulier op de website www.innovation-awards.nl Op 29 november 2007 maakt de vakjury tijdens een seminar de winnaar van het beste innovatieve concept en het meest innovatieve bedrijf voor de Media & Entertainment markt van Nederland bekend.

Volgens Accenture is succesvolle innovatie de sleutel tot het succes van de best presterende bedrijven, zowel wereldwijd als in Nederland. Barend van Doorn, partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Media & Entertainment sector in de Benelux: "Innovatie is dé drijvende kracht die ervoor zorgt dat organisaties in staat zijn gedurende langere periode succesvol te zijn. Met dit initiatief wil Accenture de beste prestaties op het gebied van innovatie in de Media & Entertainment sector de erkenning geven die zij verdienen".

Naast het krijgen van inzicht in de prestaties van innovatieve Nederlandse Media & Entertainment organisaties, wil Accenture ook facilitator zijn voor ontmoetingen tussen verschillende partijen binnen deze sector. Accenture wil de mogelijkheid bieden ideeën en best practices op het vlak van innovatie uit te wisselen en te ontdekken wat bedrijven in de Media & Entertainment sector voor elkaar kunnen betekenen.

Geef je op via www.innovation-awards.nl

Tot en met 22 oktober 2007 kunnen bedrijven en concepten nog inschreven worden voor de twee Media & Entertainment Innovation Awards.


- 'Beste innovatieve concept'

Een innovatief concept is een uniek en vernieuwend concept, gebaseerd op nieuwe technologie, of gebruik makend van een nieuw business model. Om deel te nemen in de categorie 'beste innovatieve concept' moet het concept succesvol gelanceerd zijn in de Nederlandse Media & Entertainment markt tussen 1 september 2005 en 1 september 2007.


- 'Meest innovatieve bedrijf'

Een innovatief bedrijf heeft innovatie in de organisatie verankerd. Hierdoor heeft het over de afgelopen jaren structureel innovatieve producten en diensten succesvol geïntroduceerd. Om deel te nemen in de categorie 'meest innovatieve bedrijf' moet het bedrijf actief zijn in de Nederlandse Media & Entertainment markt.

Uitreiking Media & Entertainment Innovation Awards op 29 november 2007

De Media & Entertainment Innovation Awards worden uitgereikt in het nieuwe kantoor van Accenture Nederland in de ITO Toren, Gustav Mahlerplein 90 te Amsterdam op 29 november 2007. Het officiële deel van het programma start om 15.00 uur en eindigt om 18.00 uur. Tijdens de middag maakt de vakjury de winnaars bekend van het meest innovatieve concept en bedrijf. Daarnaast wordt een aantal interessante innovatieve concepten gepresenteerd. Aansluitend is er een borrel waar u in de gelegenheid bent om de winnaars, de jury, genomineerden en andere aanwezigen te spreken.

Jury

De jury van de Media & Entertainment Innovation Awards 2007 wordt voorgezeten door Theo Huibers, partner binnen Thaesis en verbonden aan de Universiteit Twente. De andere juryleden zijn:


- Willem Sijthoff - commissaris bij Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio, eigenaar van een Noorse regionale uitgeverij en uitgever van Willem Sijthoff PM en 'PM Europa'


- Michel van Bremen - oprichter en partner van First Dutch Capita en verbonden aan de Universiteit van Tilburg en TiasNimbas Business School


- Gerrit Jan Logt - oprichter van 227PublishingPartners, waaruit 227Search is ontstaan en met 227Freshventures adviseur in de informatie- en uitgeefwereld


- Wim Verbei - hoofdredacteur van Media Facts en organisator van verschillende events, zoals het Nationaal Uitgeverscongres en de Nationale Uitgeefdag


- Michel Mol - directeur innovaties & nieuwe media van de Nederlandse Publieke Omroep en verantwoordelijk voor strategie en productontwikkeling nieuwe media


- Barend van Doorn - partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Media & Entertainment sector in de Benelux


- Wouter Koetzier - partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Europese adviespraktijk voor Groei en Innovatie.

Over Accenture

Accenture is een wereldwijd bedrijf voor management consulting, technology services en outsourcing. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen hun ambities te realiseren en tastbaar resultaat te leveren. Dankzij diepgaande kennis van de markt, een wereldwijd netwerk én bewezen ervaring in consulting, technology en outsourcing, kan Accenture de juiste mensen, vaardigheden, allianties en technologieën inzetten. In 49 landen, verdeeld over 110 kantoren, werken ruim 170.000 medewerkers. Daarvan werken er ruim 2300 in Nederland. De wereldwijde omzet bedraagt 19,70 miljard dollar over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2007. Accenture is beursgenoteerd aan NYSE/CAN. Zie ook www.accenture.com en www.accenture.nl.

**