Ingezonden persbericht




Persbericht

Datum: 16 oktober 2007

Honderdduizenden zoekers op internet naar Poeremetator

Campagne Overtoom onverwachte hype

Den Dolder,15 oktober 2007 - Door in een radiocommercial het zinnetje: "natuurlijk, ook een Poeremetator" toe te voegen, creëerde handelsbedrijf Overtoom een onverwacht grote zoektocht op het internet naar de betekenis van dit niet bestaande woord. Op Google werden maar liefst 413.000 hits op Poeremetator geregistreerd. Voor Overtoom betekende dit succes een overweldigend bezoek van de webshop: deze werd bijna 350.000 keer bezocht in de maand september. Dat is 32% meer dan in de voorgaande maand augustus en zelfs een verdubbeling ten opzichte van de maand september vorig jaar. Ook zorgde de hype voor extra aankopen: het aantal kopers ging omhoog met 16%. Cees van der Wel (Marketing Manager Overtoom) reageert enthousiast op de resultaten: 'Nooit gedacht dat Nederland zo ging poerementeren'

Een Poeremetator is een niet bestaand product zoals het plintenladdertje, de dichte gaatjespan of het doosje bougievonkjes. Een grap die met de vaak nieuwe medewerker wordt uitgehaald om een niet bestaand iets te gaan halen. Een kleine inventarisatie van niet bestaande dingen waar naar gezocht wordt: de kwikmagneet, ooievaarskuitenvet, een schop met een voetje, waaibomenhouten ladders, melkflessen -verloopnippel, lawaaibomenhout, busje tussengas, gijpenteller, sleutel van het paradeplein, mapje zoekgeraakte stukken, de rode bosananas en de bromspijkers voor in het kabelschapje.

You Tube en 227 Blogs over Poeremetator
Ook dook de Poeremetator op in verschillende You Tube filmpjes. De meest succesvolle trok 9.500 views in 7 dagen en behaalde een top10 positie voor best bekeken filmpjes in Nederland. Er zijn diverse communities opgericht op Hyves en er is een ruilhandel in Poeremetators ontstaan op marktplaats.nl. Tot slot was de Poeremetator onderwerp van gesprek op alle populaire radiostations van Nederland, schreven 227 blogs over dit fenomeen en werd de mediahype besproken in Adfolive: www.adfolive.nl

On line game
Om de campagne extra kracht bij te zetten, ontwikkelde Overtoom een online game waarin spelers op zoek kunnen gaan naar Poeremetators (www.poeremetator.nl). De game kon worden gespeeld van maandag 10 september tot vrijdag 12 oktober. Ruim 51.000 mensen brachten een bezoek aan poeremetator.nl en speelden de game 58.420 keer. De game is gewonnen door Ruben Vroman. Hiervoor mocht hij een Sony Vaio portable micro pc in ontvangst nemen.


- EINDE PERSBERICHT -

---