Date : 16 October 2007
COCA-COLA EN BELGISCHE VOETBALBOND ZETTEN IN OP JEUGD
Verlenging sponsorcontract Coca-Cola en KBVB getekend
Coca-Cola en de KBVB leggen in hun hernieuwde sponsorovereenkomst
sterk de nadruk op het promoten van sport bij de jeugd. Dat blijkt
bij de ondertekening vandaag, dinsdag 16 oktober, van deze
overeenkomst door dhr. Wim Zijerveld, Vice President & General
Manager en dhr. Ben Lambrecht, VP Sales & Marketing namens Coca-Cola
Enterprises Belgium en dhr. François De Keersmaecker, Voorzitter
dhr. Jean-Marie Philips, Directeur Generaal en dhr Germain
Landsheere, Algemeen Penningmeester namens de Koninklijke Belgische
Voetbalbond (KBVB). Met het contract is een jaarlijks bedrag gemoeid
van 250.000 ¤.
Voor Coca-Cola is deze overeenkomst het sluitstuk van haar
betrokkenheid bij het Belgische voetbal: van bij de club om de hoek
tot de Rode Duivels. "De nationale elftallen blijven een belangrijke
uitstraling hebben en zorgen ervoor dat jongeren in ons land beginnen
met sporten en aan het sporten blijven", aldus Wim Zijerveld.
Coca-Cola en de KBVB kwamen daarbij overeen dat het grootste deel van
de middelen van deze overeenkomst zou gaan naar de promotie van
jeugdvoetbal.
Naast deze overeenkomst zetten de KBVB en Coca-Cola samen de
Coca-Cola Cup op touw waarbij tijdens provinciale tornooien jonge
voetballertjes zich verder kunnen bekwamen in voetbaltechnische
vaardigheden. Bovendien is Coca-Cola nog eens sponsor van 17 clubs
uit de eerste afdeling van het voetbal.
Lichaamsbeweging en sport is uiteraard méér dan voetbal. Zo is
Coca-Cola ook een actieve sponsor van ondermeer atletiek, basketball,
volleybal, wielrennen en vele andere vaak kleinschalige
sportactiviteiten. Ook met Bloso en Adeps wordt structureel
samengewerkt. Verder steunen we het "Open Stadion-project" waarbij
voetbalclubs uit de eerste en tweede afdeling hun infrastructuur ter
beschikking stellen van buurtprojecten. Met deze brede steun aan
lichaamsbeweging en sport wil Coca-Cola zowel de bekendheid van zijn
drankenmerken uitbouwen als het belang van voldoende bewegen mee
helpen onderstrepen. Lichaamsbeweging is immers een essentieël
onderdeel van een gezonde levensstijl waar evenwichtige voeding
gekoppeld wordt aan voldoende fysieke activiteit*.
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) is de grootste
sportfederatie van het land en telt meer dan 430.000 leden en bijna
2.000 voetbalclubs. Het merendeel van de leden (260.000) zijn jonger
dan 20 jaar. Het hoofddoel van de KBVB is dan ook opleiding van de
jeugd beter te omkaderen en te ondersteunen.
"De Voetbalbond is fier dat wij verder kunnen blijven samenwerken met
Coca-Cola", aldus François De Keersmaecker, Voorzitter van de
Voetbalbond, "De KBVB heeft met Coca-Cola een belangrijke partner om
de toekomst te verzekeren. Dankzij de steun van Coca-Cola kunnen wij
blijven investeren in de verdere uitbouw van het Belgische voetbal".
*Over Coca-Cola en gezonde levensstijlen leest u méér op
http://www.cocacolabelgium.be/gezondheid
Méér informatie over dit persbericht:
- Medialijn Coca-Cola: 02/559.28.77
- KBVB, dhr Nicolas Cornu, 0475/45.86.56
---
Coca-Cola is 's werelds grootste producent van niet-alcoholische
dranken. In België en Luxemburg biedt Coca-Cola naast het bekendste
merk ter wereld, Coca-Cola, tevens Coca-Cola Zero, Coca-Cola light,
Fanta, Sprite, Aquarius, Aquana, Nalu, Minute Maid, Nestea en
Chaudfontaine aan. Het bedrijf heeft diverse vestigingen in België
waar samen zo'n 3000 personen werken. Per dag worden er in België en
Luxemburg meer dan 10 miljoen dranken van de groep geserveerd.
www.cocacolabelgium.be