Unicef en Pampers samen voor de bescherming van baby's

16/10/2007 10:34



Procter & Gamble Netherlands Services BV



Persbericht

Rotterdam, oktober 2007 - Vanaf 15 oktober 2007 zal de gezamenlijke campagne van Pampers en Unicef van start gaan in 12 Europese landen, waaronder Nederland. Tijdens de actieperiode, die duurt tot eind december 2007, schenkt Pampers bij aankoop van één pak Pampers één inenting tegen tetanus aan Unicef. Beide organisaties verwachten dat deze Europese campagne meer dan 25 miljoen inentingen zal opleveren. Zangeres Do is ambassadrice voor deze campagne en zingt tevens de liedjes voor de commercial.

Afgelopen jaar zijn Unicef en Pampers een samenwerking aangegaan, waarbij Pampers Unicef de komende jaren zal steunen bij de bescherming van baby's overal ter wereld. Met haar producten staat Pampers voor de verzorging en ontwikkeling van baby's en als kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties komt Unicef wereldwijd op voor de rechten van kinderen. Elk jaar sterven meer dan 40.000 moeders en 140.000 baby's aan tetanus wat betekent dat elke 3 minuten een baby overlijdt aan tetanus. Tetanus komt nog voor in 57 landen en de getroffenen leven vaak in afgelegen gebieden van arme landen. Door eenvoudige vaccinaties die aan de moeder worden gegeven gedurende de zwangerschap kunnen de moeder en het ongeboren kind worden beschermd gedurende deze kwetsbare periode tijdens en kort na de bevalling. Unicef vaccineert jaarlijks miljoenen kinderen tegen ziektes waarvoor vaccinaties beschikbaar zijn. Beide partijen hopen dat mensen tijdens de actieperiode en de periode rond de feestdagen even stil zullen staan bij kinderen die het minder goed getroffen hebben.

De TV commercial die tijdens de gezamenlijke campagne van Unicef en Pampers in november en december 2007 op TV te zien is, staat geheel in het teken van de feestdagen. De Nederlandse zangeres Do speelt een belangrijke rol in de commercial doordat haar a capella-versie van een sinterklaas lied en een kerstlied de commercial ondersteunt. De combinatie van deze emotioneel gezongen liedjes samen met de beelden van slapende kinderen overal ter wereld resulteert in een prachtige commercial die in november en december 2007 op TV te zien is.