Gemeente Lingewaard


Spaarlampenactie voor inwoners met een laag inkomen

Als tegemoetkoming in de gestegen energielasten mogen zelfstandige huishoudens die aan de onderstaande criteria voldoen op kosten van de gemeente eenmalig voor maximaal 45 euro spaarlampen aanschaffen. Uitgaande van de gemiddelde levensduur van spaarlampen, kan dit bijdragen aan een behoorlijke energiekostenbesparing. De actie loopt van 15 oktober tot 15 december 2007.

Voor wie geldt deze regeling?

* U bent 21 jaar of ouder en voert zelfstandig een huishouden.
* In het kalenderjaar 2007 mag het vermogen niet meer bedragen dan de in de Wet werk en bijstand genoemde vermogensgrens. Deze bedraagt voor:


- een alleenstaande: 5.245,-

- een alleenstaande ouder: 10.490,-
- voor een gezin met of zonder kinderen: 10.490,-
* Uw inkomen mag niet meer bedragen dan 120% van de toepasselijke bijstandsnorm (norm 1 juli 2007).

Dit betekent voor 21 tot 65 jarigen zelfstandig wonend:

netto inclusief vakantietoeslag

netto exclusief vakantietoeslag

gezin met of zonder kinderen


1.495,42


1.423,64

alleenstaande ouder


1.345,88


1.281,27

alleenstaande 21 jaar of ouder


1.046,80


996,56

Voor belanghebbende van 65 jaar of ouder en zelfstandig wonend betekent dit:

netto inclusief vakantietoeslag

netto exclusief vakantietoeslag

gehuwden/samenwonenden


1.567,72


1.492,47

alleenstaande ouder


1.409,07


1.341,44

alleenstaande


1.143,30


1.088,42

Hoe vraagt u de lampenset aan?

Ontvangt u een bijstandsuitkering van de gemeente of heeft u in 2007 Bijzondere bijstand voor de Collectieve Aanvullende Verzekering of Chronisch Zieken en Gehandicapten ontvangen?
U krijgt dan automatisch een een bestelformulier thuisgestuurd voor een spaarlampenset. U hoeft dus geen aanvraag in te dienen! Bewaar het goed want het bestelformulier wordt eenmalig verstrekt.

U krijgt geen uitkering van de gemeente?
Als u geen uitkering krijgt van de gemeente maar u van mening bent dat u wel aan bovenstaande voorwaarden voldoet, kunt u een aanvraagformulier aanvragen. Dit kan bij het Loket maatschappelijke ondersteuning Raadhuisplein 2 te Huissen of via telefoonnummer (026) 326 01 11. U voorziet het aanvraagformulier van een kopie van uw identiteitsbewijs, afschrift van uw inkomen en verklaring over uw vermogen.

Nadere informatie
Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie, dan kunt u op werkdagen tijdens openingstijden van het gemeentekantoor telefonisch contact opnemen met het Loket maatschappelijke ondersteuning telefoonnummer (026) 326 01 11.