Hyundai wint Tevredenheids Trofee met Santa Fe
(10/15/2007)
Hyundai heeft met de Hyundai Santa Fe de AutoWeek Tevredenheids Trofee
2007 Modellen Monitor gewonnen. De Tevredenheids Trofee is een
gezamenlijk initiatief van AutoWeek en marktonderzoeksbureau Trendbox
en wordt jaarlijks uitgereikt. Dit jaar hebben ruim 10.000
Nederlanders aangegeven hoe tevreden ze zijn met hun auto.
Hyundai verslaat de concurrentie in het SUV-segment met een
totaalscore van 105,2 punten. Alleen de Subaru Forester (104,9 punten)
kan nog enigszins in het spoor van de Hyundai Santa Fe blijven. De
Toyota RAV4 (102,6), Volvo XC 90 (101,2), Mitsubishi Outlander (99,6)
en Kia Sportage (99,1 punten) eindigen in dit onafhankelijke
consumentenonderzoek op grote afstand van de Hyundai Santa Fe.
De Hyundai Santa Fe springt er volgens de onderzoekers positief uit op
het gebied van reparatiegevoeligheid, betrouwbaarheid, het design en
de kwaliteit van het exterieur, de rijke basisuitrusting èn de
prijs-prestatieverhouding. Verder wordt de stille motor van de Hyundai
Santa Fe geroemd, de gemakkelijke in- en uitstap, de kofferruimte èn
het comfort. Ook de Hyundai Getz en de Hyundai Tucson eindigden
overigens vooraan in het klassement.
Hans Kwaad, de managing director van Hyundai-importeur Greenib Car
b.v., nam deze week de trofee in ontvangst uit handen van
AutoWeek-hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen en uitgever Sander
Stallinga. Hoofdredacteur Broekhuijsen vertelde bij de uitreiking van
de trofee dat Hyundai het eerste Koreaanse automerk is dat de AutoWeek
Tevredenheids Trofee in ontvangst mag nemen. âHyundai manifesteert
zich steeds beter en steeds duidelijker. Deze prijs geeft aan dat
Hyundai op de goede weg isâ, aldus Broekhuijsen.
Managing director Hans Kwaad van Hyundai-importeur Greenib Car bv:
âDeze mooie prijs stemt me extra vrolijk omdat de lezers van AutoWeek
de Hyundai Santa Fe op het ereschavot hebben geplaatst. De prijs wordt
dus door een breed publiek gedragen en dat geeft eens te meer aan dat
we met de Hyundai Santa Fe een echte winnaar in huis hebben. Hyundai
werkt al vele jaren aan de verbetering van de kwaliteit van de
producten. Uit vele onafhankelijke consumentenonderzoeken blijkt dat
we de gevestigde orde voorbij zijn gestreefd. Hyundai hoort bij de
beste autofabrikanten ter wereld. Ik ben blij dat het lezerspubliek
van AutoWeek met het toekennen van deze prijs voor de Santa Fe nu ook
oog heeft voor de kwaliteitsslag die Hyundai heeft gemaakt.â
Hans Kwaad maakte ook een compliment naar de Hyundai-dealers. âDe
AutoWeek Tevredenheids Trofee straalt ook op hen af, omdat ook zij een
constante kwaliteit leveren en hun dienstverlening en service op het
niveau van de zogenaamde premiummerken hebben gebracht. Met de nieuwe
Santa Fe sprak Hyundai een nieuwe klantenkring aan die gewend was te
kiezen voor merken als bijvoorbeeld Mercedes en Volvo. Wij hebben onze
dealers speciaal getraind om met deze nieuwe doelgroep bestaande uit
vooral zakelijk rijders om te gaan. Door extra service te bieden en
het dienstenpakket uit te breiden zijn wij er als importeur samen met
onze dealers uitstekend in geslaagd om onze klanten op maat te
bedienenâ, aldus Hans Kwaad.
AutoRai