Sanoma Uitgevers
De grote finale van de Tina-Bruna Awards 2007
Vanaf vandaag kunnen meiden stemmen op de vier meidenboeken die in de
finale zitten van de Tina-Bruna Award. Wie neemt dit jaar het stokje
over van Marion van de Coolwijk?
De Tina-Bruna Award is dé publieksprijs in Nederland voor de beste
Nederlandse auteur van jeugdboeken voor meiden van 9 tot en met 13
jaar. De prijs is een initiatief van het tijdschrift Tina en
winkelketen Bruna en heeft als doel het lezen onder de jeugd te
bevorderen. De uitreiking is op zondag 14 oktober op de
Kinderboekenmarkt in Den Haag.
Stemmen kan tót 23 september op www.tina.nl en dit jaar voor het
eerst op de Tina-dag, die op 23 september op Attractiepark Duinrell
plaatsvindt. Op de Tina-dag staan âechteâ stemhokjes, waarin de meiden
anoniem met een rode pen op hun absolute favoriet kunnen stemmen!
Stemmers maken ook nog eens kans op mega grote prijzen, zoals een reis
naar Disneyland Resort Parijs of een PlayStation.
In 2005 sleepte Francine Oomen de prijs in de wacht en vorig jaar was
dat Marion van de Coolwijk met het boek MZZLmeiden. Dit jaar gaan in
de finale de volgende vier boeken de spannende strijd aan: Cocktails &
Ketchup van Maren Stoffels, Timboektoe Rocks! van Carry Slee,
Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman en Hoe overleef ik
(zonder) liefde? van Francine Oomen. De vier genomineerde titels
worden in de winkels van Bruna gepresenteerd en zijn via www.bruna.nl
te bestellen.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief
bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé
grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde
Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen â Sanoma Magazines Netherlands â
een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers
op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De
dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse
media groep en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800
medewerkers aan het totale personeelsbestand toe.
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de
internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern
SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in
dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen
in Europa.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (niet voor
publicatie):
Corporate Communications Sanoma Uitgevers
Contactpersoon : Carla Termorshuizen
Telefoon : 023 â 556 5591
E-mail : c.termorshuizen@sanoma-uitgevers.nl
Over Tina
De eerste Tina verscheen op 10 juni 1967. Na al die jaren is Tina tot
een sterk merk uitgegroeid. Zij is herkenbaar, avontuurlijk en
vrolijk. Elke week staat Tina vol met spannende strips, leesverhalen
van bekende Nederlandse auteurs en melige kwissen! Maar natuurlijk
ook onderwerpen als mode, beauty en de allerlaatste nieuwtjes
over haar favo pop- en tv sterren worden in Tina behandeld. Tina is:
Jouw wereld, jouw weekblad!
Voor meer informatie over Tina kunt u contact opnemen met (niet voor
publicatie):
Contactpersonen : Sylvia Baars (marketing manager) of
Wilma van de Ven (hoofdredacteur a.i.)
Telefoon : 023 - 556 5142
E-mail : s.baars@sanoma-uitgevers.nl,
w.van.de.ven@sanoma-uitgevers.nl
Over Bruna
Bruna is een landelijke detailhandelsonderneming, die actief is met
385 winkels op de markt van boeken, tijdschriften, papier- en
schrijfwaren, dagbladen, wenskaarten en multimedia producten. In deze
branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat 139 jaar.
Naast de winkelketen biedt Bruna meer dan 100.000 boeken aan via haar
website www.bruna.nl.
Voor meer informatie over Bruna kunt u contact opnemen met (niet voor
publicatie):
Contactpersoon: J.P.L.M.G. Gelauff (algemeen directeur)
Telefoon: 030 - 6391802
E-mail: alinde@bruna.nl
13 september 2007