Ingezonden persbericht
Intercontinental Hotels Group stelt Trimedia aan als PR-agentschap voor de Benelux.
Het Benelux kantoor van de Intercontinental Hotels Group stelt Trimedia vanaf 1 oktober 2007 aan als pers- en PR kantoor voor de Benelux. De toerismedivisie van Trimedia zal zich in de eerste plaats bezighouden met de persrelaties van de verschillende merken aanwezig op de Benelux markt, i.e. de verspreiding van persberichten en nieuwsbrieven, de organisatie van individuele en groepspersreizen en fungeren als aanspreekpunt voor de media. Daarnaast zal Trimedia Intercontinental Hotels Group ook adviseren en ondersteunen bij haar beurs- en eventdeelnames en haar doelgroepenacties.
Intercontinental Hotels Group is de grootste hotelgroep ter wereld. In de Benelux zijn dit 30 hotels hoofdzakelijk onder de merken Crowne Plaza, Holiday Inn en Express by Holiday Inn..
Voor Nick Bosworth, Head of Regional Marketing, is deze aanstelling een unieke kans voor de groep om een actieve media aanwezigheidspolitiek te voeren: "IHG is een bijzonder actieve en dynamische groep, ook binnen de Benelux. Wij vonden dat wij wat aan visibiliteit ontbeerden en dat de groepsdynamiek niet genoeg tot uiting kwam. Een voorbeeld van onze dynamische aanpak is de organisatie van de Crowne Plaza Think Tank, een uniek gebeuren waarbij Crowne Plaza in de lokale gemeenschap aan agenda setting wil doen. Met de hulp van Trimedia willen wij dus duidelijk actiever naar buiten treden".
Intercontinental Hotels Group wordt binnen Trimedia Nederland begeleid door Garance Bongers, managing director consumer goods & travels en Daniëlle de la Mar, account executive.
Over Intercontinental Hotels Group
InterContinental Hotels Group PLC (IHG) uit het Verenigd Koninkrijk (LON:IHG, NYSE:IHG (ADRs)) is de grootste hotelgroep ter wereld in termen van kamers. IHG bezit, beheert, least of geeft in franchise via verschillende dochtermaatschappijen 3800 hotels en meer dan 563.000 gastenkamers in bijna 100 landen in de wereld. IGH heeft een portefeuille van bekende en gerespecteerde hotelmerken waaronder InterContinental® Hotels & Resorts, Crowne Plaza® Hotels & Resorts, Holiday Inn® Hotels and Resorts, Holiday Inn Express®, Staybridge Suites®, Candlewood Suites® en Hotel Indigo®, en beheert eveneens Priority Club® Rewards, het grootste hotelgetrouwheidsprogramma in de wereld met 33 miljoen leden.
IHG's portefeuille (dd. 30 juni 2007) in de Benelux bestaat uit 30 hotels, waar onder een InterContinental, negen Crowne Plaza, 14 Holiday Inn en zes Express by Holiday Inn hotels.
Het bedrijf was als stichter van het International Hotels and Environment Initiative (IHEI) één van de pioniers in de reisindustrie om een samenwerkingsverband op te richten om milieuproblemen aan te pakken. Het IHEI legde de fundamenten van het Tourism Partnership dat door het International Business Leaders Forum in 2004 gelanceerd werd en waarvan IHG vandaag nog altijd lid is. Het milieu en de lokale gemeenschap blijven centraal staan in IHG's globale corporate responsability aanpak.
IHG biedt informatie en online reserveringen aan voor al haar hotelmerken op www.ihg.com evenals informatie over het Priority Club Rewards programma op www.priorityclub.com .
Voor meer nieuws over IHG, bezoek het online Press Office op www.ihg.com/media