Gemeente Montferland
Aanmelding woningbouwkavels uitbreiding Braamt
Op initiatief van het gemeentebestuur van Montferland worden in Braamt
binnenkort de resterende woningbouwkavels uitgegeven. Het nieuwe
woongebied komt aan de westrand van Braamt en sluit aan op de
bestaande bebouwing aan de Pastoor te Rielestraat en de Langestraat.
De uitgifte betreft 6 kavels voor twee-onder-een-kap woningen van ca.
290 m2 tot 550 m2.
De prijs bedraagt 220,-- per m2 exclusief B.T.W.
Het gemeentebestuur nodigt hierbij kandidaten uit die aan onderstaande
uitgiftecriteria voldoen hun interesse voor de aankoop van een
bouwkavel kenbaar te maken. De inschrijftermijn loopt van 16 oktober
tot en met 5 november 2007. Inschrijfformulieren die na deze datum
binnenkomen worden terzijde gelegd.
Uitgiftecriteria woningbouwkavels
Kandidaten kunnen worden ingeschreven als zij, voor wat betreft de
kern Braamt voldoen aan een van onderstaande criteria. De volgorde van
de criteria geeft de prioriteit aan bij de uitgifte van de kavels
(waarbij categorie 1 dus de meeste waarde heeft). Het heeft geen zin
in te schrijven als u niet aan genoemde criteria voldoet.
1. Kandidaten die langer dan vijf jaar in een huurwoning van de
woningstichting Bergh hebben gewoond en deze in de desbetreffende kern
vrijmaken. Voor inwoners die van huis uit op zichzelf zijn gaan wonen,
geldt slechts een periode van twee jaar.
2. Kandidaten die minimaal 1 jaar wonen (en als zodanig zijn
ingeschreven) in de betreffende kern en aldaar minimaal 1 jaar werken
in vast dienstverband of als zelfstandig ondernemer en met die
werkzaamheden als kostwinner meer dan de helft van het gezinsinkomen
verschaffen.
3. Kandidaten die minimaal 1 jaar wonen (en als zodanig zijn
ingeschreven) in de betreffende kern of aldaar minimaal 1 jaar werken
in vast dienstverband of als zelfstandig ondernemer en met die
werkzaamheden als kostwinner meer dan de helft van het gezinsinkomen
verschaffen, alsmede kandidaten die gedurende een aaneengesloten
periode van 12 jaar of langer in de desbetreffende kern hebben gewoond
(en als zodanig stonden ingeschreven).
Alleen deze criteria worden gehanteerd bij de uitgifte van de
bouwkavels. Dit betekent dat eventuele sociale- / medische indicatie
niet van invloed is op de categorie-indeling.
Inschrijfformulieren en informatie over de woningbouwkavels zijn te
verkrijgen bij de receptie of de publieksbalie van het gemeentehuis te
Didam en s-Heerenberg.
Om te kunnen bepalen in welke categorie u valt, moeten kandidaten de
economische binding bij inschrijving aantonen door middel van een
recente werkgeversverklaring of uittreksel van de Kamer van Koophandel
en een recente loonstrook of jaaropgave. Wanneer u dit niet aantoont
komt u afhankelijk van de omstandigheden in categorie 3 of vervalt uw
inschrijving.
Loting bij uitgifte van bouwkavels
- de uitgiftecriteria voor kavels (zie hierboven) bepalen de selectie
uit de bij de gemeente aangemelde belangstellenden;
- in overeenstemming met de uitgiftecriteria worden de kandidaten
benaderd. Als kandidaten aan dezelfde criteria voldoen, vindt
verloting plaats;
- de desbetreffende personen worden dan uitgenodigd voor een
lotingsbijeenkomst.
Tijdens de lotingsbijeenkomst worden afhankelijk van het aantal
belangstellenden loten gemaakt. De kandidaten trekken vervolgens een
lot. De kandidaat met lotnummer 1 mag dan als eerste een kavel
uitkiezen, de kandidaat met lotnummer 2 is als tweede aan de beurt en
ga zo maar door. De loting zal gebeuren in het bijzijn van een
notaris.
De notariële akte zal uitsluitend op naam worden gesteld conform de
naam/namen van de inschrijving. Het is dus niet mogelijk na de
inschrijving nog een (andere) partner op te geven. Inschrijving is
slechts 1 keer mogelijk. Het is dus niet mogelijk zelf in te schrijven
als men ook als partner vermeld is bij een andere inschrijving. Indien
toch in strijd hiermee wordt ingeschreven, worden alle inschrijvingen,
waarop de namen van deze personen voorkomen, terzijde gelegd.
Als na de verkoop blijkt dat niet aan de voorwaarden is voldaan, zal
ontbinding van de overeenkomst worden geëist, zonodig ook na het
gereedkomen van de woning.
Heeft u een bouwkavel gekocht? Dan mag u vervolgens drie jaar niet
meedoen bij de uitgifte van kavels. U kunt slechts eenmaal per
exploitatiegebied een kavel afnemen.
Het verdient aanbeveling het inschrijfformulier persoonlijk af te
geven bij de receptie van het gemeentehuis te Didam of s-Heerenberg.
In dat geval krijgt men nl. een bewijs van ontvangst. Bij een andere
wijze van indiening ligt het risico daarvoor geheel bij de
inschrijver.