Gemeente Montferland

Aanmelding woningbouwkavels Hagelcruijs te Stokkum

Op initiatief van het gemeentebestuur van Montferland worden in Stokkum binnenkort woningbouwkavels uitgegeven. Het nieuwe woongebied sluit aan op het laatste uitbreidingsplan van Stokkum.

De uitgifte betreft 4 kavels voor vrijstaande woningen van ca. 900 m2 tot 1190 m2.

De prijs bedraagt 220,-- per m2 exclusief B.T.W.

Het gemeentebestuur nodigt hierbij kandidaten uit die aan onderstaande uitgiftecriteria voldoen hun interesse voor de aankoop van een bouwkavel kenbaar te maken. De inschrijftermijn loopt van 16 oktober tot en met 5 november 2007. Inschrijfformulieren die na deze datum binnenkomen worden terzijde gelegd.

Uitgiftecriteria woningbouwkavels
Kandidaten kunnen worden ingeschreven als zij, voor wat betreft de kern Stokkum voldoen aan een van onderstaande criteria. De volgorde van de criteria geeft de prioriteit aan bij de uitgifte van de kavels (waarbij categorie 1 dus de meeste waarde heeft). Het heeft geen zin in te schrijven als u niet aan genoemde criteria voldoet.


1.
Kandidaten die langer dan vijf jaar in een huurwoning van de woningstichting Bergh hebben gewoond en deze in de desbetreffende kern vrijmaken. Voor inwoners die van huis uit op zichzelf zijn gaan wonen, geldt slechts een periode van twee jaar.

2. Kandidaten die minimaal 1 jaar wonen (en als zodanig zijn ingeschreven) in de betreffende kern en aldaar minimaal 1 jaar werken in vast dienstverband of als zelfstandig ondernemer en met die werkzaamheden als kostwinner meer dan de helft van het gezinsinkomen verschaffen.

3. Kandidaten die minimaal 1 jaar wonen (en als zodanig zijn ingeschreven) in de betreffende kern of aldaar minimaal 1 jaar werken in vast dienstverband of als zelfstandig ondernemer en met die werkzaamheden als kostwinner meer dan de helft van het gezinsinkomen verschaffen, alsmede kandidaten die gedurende een aaneengesloten periode van 12 jaar of langer in de desbetreffende kern hebben gewoond (en als zodanig stonden ingeschreven).

Alleen deze criteria worden gehanteerd bij de uitgifte van de bouwkavels. Dit betekent dat eventuele sociale- / medische indicatie niet van invloed is op de categorie-indeling.
Inschrijfformulieren en informatie over de woningbouwkavels zijn te verkrijgen bij de receptie of de publieksbalie van het gemeentehuis te Didam en s-Heerenberg.
Om te kunnen bepalen in welke categorie u valt, moeten kandidaten de economische binding bij inschrijving aantonen door middel van een recente werkgeversverklaring of uittreksel van de Kamer van Koophandel en een recente loonstrook of jaaropgave. Wanneer u dit niet aantoont komt u afhankelijk van de omstandigheden in categorie 3 of vervalt uw inschrijving.

Loting bij uitgifte van bouwkavels

- de uitgiftecriteria voor kavels (zie hierboven) bepalen de selectie uit de bij de gemeente aangemelde belangstellenden;
- in overeenstemming met de uitgiftecriteria worden de kandidaten benaderd. Als kandidaten aan dezelfde criteria voldoen, vindt verloting plaats;

- de desbetreffende personen worden dan uitgenodigd voor een lotingsbijeenkomst.

Tijdens de lotingsbijeenkomst worden afhankelijk van het aantal belangstellenden loten gemaakt. De kandidaten trekken vervolgens een lot. De kandidaat met lotnummer 1 mag dan als eerste een kavel uitkiezen, de kandidaat met lotnummer 2 is als tweede aan de beurt en ga zo maar door. De loting zal gebeuren in het bijzijn van een notaris.

De notariële akte zal uitsluitend op naam worden gesteld conform de naam/namen van de inschrijving. Het is dus niet mogelijk na de inschrijving nog een (andere) partner op te geven. Inschrijving is slechts 1 keer mogelijk. Het is dus niet mogelijk zelf in te schrijven als men ook als partner vermeld is bij een andere inschrijving. Indien toch in strijd hiermee wordt ingeschreven, worden alle inschrijvingen, waarop de namen van deze personen voorkomen, terzijde gelegd. Als na de verkoop blijkt dat niet aan de voorwaarden is voldaan, zal ontbinding van de overeenkomst worden geëist, zonodig ook na het gereedkomen van de woning.
Heeft u een bouwkavel gekocht? Dan mag u vervolgens drie jaar niet meedoen bij de uitgifte van kavels. U kunt slechts eenmaal per exploitatiegebied een kavel afnemen.

Het verdient aanbeveling het inschrijfformulier persoonlijk af te geven bij de receptie van het gemeentehuis te Didam of s-Heerenberg. In dat geval krijgt men nl. een bewijs van ontvangst. Bij een andere wijze van indiening ligt het risico daarvoor geheel bij de inschrijver.