Gemeente Veere
Internetloket dag en nacht open!
Geen wachttijden, geen gesloten deur en ook nog eens erg
gebruiksvriendelijk.....de voordelen van het internetloket liegen er
niet om. Ook het aantal documenten dat via het internetloket is aan te
vragen groeit nog steeds. Bovendien biedt de gemeentelijke website een
mogelijkheid om zich te abonneren op bekendmakingen die gelden voor
het eigen postcodegebied. Inwoners en bedrijven krijgen dan de
informatie die voor hen van belang kan zijn "op maat" wekelijks of
maandelijks met een e-mail binnen. Via het internetloket zijn
uittreksels aan te vragen uit de Gemeentelijke Basis Administratie
(GBA) die nodig zijn voor inschrijving voor een school of voor een
huwelijksaangifte/registratie van een partnerschap. Het internetloket
biedt verder mogelijkheden aanvragen te doen voor een attestatie de
vita (voor een uitkering, levensverzekering en pensioenuitkering) en
een bewijs van Nederlanderschap.
Wie gebruik wil maken van de bekendmakingen voor het eigen
postcodegebied moet alleen een e-mailadres en wachtwoord doorgeven. Na
enkele minuten verschijnt er een mailtje met een zogenaamde
activeringscode waarmee deze dienstverlening in werking gezet kan
worden.
Met het burger- en raadsinformatiesysteem is te zien wanneer de
gemeenteraad en de gemeentelijke commissies vergaderen. Bovendien
staan enige tijd van te voren ook de agendapunten en de bijbehorende
stukken erbij vermeld.