Gemeente Veere


Internetloket dag en nacht open!

Geen wachttijden, geen gesloten deur en ook nog eens erg gebruiksvriendelijk.....de voordelen van het internetloket liegen er niet om. Ook het aantal documenten dat via het internetloket is aan te vragen groeit nog steeds. Bovendien biedt de gemeentelijke website een mogelijkheid om zich te abonneren op bekendmakingen die gelden voor het eigen postcodegebied. Inwoners en bedrijven krijgen dan de informatie die voor hen van belang kan zijn "op maat" wekelijks of maandelijks met een e-mail binnen. Via het internetloket zijn uittreksels aan te vragen uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) die nodig zijn voor inschrijving voor een school of voor een huwelijksaangifte/registratie van een partnerschap. Het internetloket biedt verder mogelijkheden aanvragen te doen voor een attestatie de vita (voor een uitkering, levensverzekering en pensioenuitkering) en een bewijs van Nederlanderschap.

Wie gebruik wil maken van de bekendmakingen voor het eigen postcodegebied moet alleen een e-mailadres en wachtwoord doorgeven. Na enkele minuten verschijnt er een mailtje met een zogenaamde activeringscode waarmee deze dienstverlening in werking gezet kan worden.

Met het burger- en raadsinformatiesysteem is te zien wanneer de gemeenteraad en de gemeentelijke commissies vergaderen. Bovendien staan enige tijd van te voren ook de agendapunten en de bijbehorende stukken erbij vermeld.