Ingezonden persbericht

(Persbericht)
Donderdag 11 oktober as. is er opnieuw een bijeenkomst van de kring 4O & CO in Sociëteit Het Meisjeshuis te Delft . 4O & Co heeft tot doel de Creatieve Ondernemers (Co) duurzaam te verbinden met de 4 O's: Onderwijs, Onderzoek, Ondernemers en Overheid.
Het onderwerp van de bijeenkomst is ditmaal: 'De overheid als Launching Customer'. Michiel Ottolander van het Ministerie van Economische Zaken en projectleider van het landelijke (rijks)overheid project Launching Customership, gaat voor het eerst lokaal met mensen in gesprek over dit onderwerp.

Creatief Delft in de lift
Ideeën en inspiratie in overvloed, maar hoe vaak ontbreekt niet een schakel, een partij of een budget om iets echt van de grond te krijgen. 4O en Co weet dat in elke instelling mensen met kansrijke plannen rondlopen waarvan alleen de uitvoer nog 'even op zich laat wachten'. Bij alle vier de O's (onderwijs, onderzoek, ondernemingen en de overheid) werken mensen aan verbetering, verandering, en innovatie. Verreweg de meeste ideeën zullen dat slechts blijven. Zonde vindt 4O en Co, goede ideeën ontstaan niet voor niets. Creatief potentieel moet te allen tijde worden benut. Zeker wanneer de oplossing ligt in het bij elkaar brengen van partijen. Laat onder hen de creatieve ondernemers (Co) prominent vertegenwoordigd zijn en de weg van inspiratie naar realisatie is snel afgelegd. Verscheidene projecten hebben op deze manier een vliegende start ervaren. Wat begint met een brainstormsessie eindigt in een geslaagd samenwerkingsverband waarin de benodigde kennis, financiering en menskracht aanwezig is.

Momenteel lopen vijf Delftse projecten waarin bedrijven, overheid, kennisinstellingen én de creatieve industrie deelnemen. Virtueel Delft brengt de stad driedimensionaal in beeld. De Kunst en Techniek Biënnale zal Delftse kunst en techniek verenigen middels diverse publieke evenementen. 4O en Co neemt deel aan het Kennisfestival, Creatieve Wijsheid brengt Delft nieuwe ondernemingen en dan zijn er nog tien Creatieve Ambassadeurs die een jaar lang aandacht vragen voor de capaciteiten van de Delftse creatieve industrie. Kortom Delft bruist, bloeit en innoveert.

(Noot,

Ingezonden persbericht