Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 11 oktober 2007
Scott keukenpapier wint Prix du Café du Print
De bezoekers van het goed bezochte Café du Print beloonden gisteravond tijdens Cannes Li-
ons Amsterdam hun favoriete print-campagne onder alle Leeuwen-winnaars met de Prix du
Café du Print. Deze verkiezing werd voor de eerste maal georganiseerd door Cebuco en de
Groep Publiekstijdschriften.
Onder leiding van senior creatieven gingen vijf groepen van jonge creatieven langs het prijswinnende
werk om per groep een winnaar te bepalen. Discussieleider Susanne van Nierop (Adformatie) liet via
een aantal discussierondes bepalen welke uiting de Prix du Cafe du Print kreeg toegekend. De groe-
pen werden geleid door Diederick Hillenius (Selmore en Nederlands printjurylid in Cannes), Maarten
Bakker (Bakker/Linssen id), Mischa Schreuder (TBWA\Neboko), Frank Wertwijn (Living the Brand) en
Peter van der Helm (PH/Law)
De keuze viel na een uitgebreide discussie op een campagne voor `een inspiratieloos produkt (name-
lijk keukenpapier) dat op een intrigerende manier wordt neergezet'. De drie uitingen van Scott Keu-
kenpapier van JWT Kuala Lumpur `brengen een optische illusie tot werkelijkheid', aldus de aanwezi-
gen. `De print-campagne geeft in één keer aan waar het produkt voor staat.' In Cannes won deze
campagne een zilveren Leeuw.
Goede tweede werd de campagne van Rethink Vancouver voor Playland. Met vier originele uitingen,
geïnspireerd op kleine dagelijkse voorwerpen, wordt de consument op dit pretpark geattendeerd.
De antirook-campagne uit Brazilië en de advertenties voor Penquin boeken uit Singapore werden
derde en vierde tijdens de verkiezing.
Cafe du Print 2007 Frank Wertwijn & Maarten Bakker De winnende uiting van Scott Kitchen Towels