Ingezonden persbericht


UITNODIGING:
INTERNATIONAAL SYMPOSIUM `VISITING THE PAST ­ MEETING THE LIMES'

Op 11 en 12 oktober 2007 zal in Utrecht het internationale symposium `Visiting the Past - Meeting the Limes' plaatsvinden. Dit symposium wordt georganiseerd door De Universiteit van Wageningen en het Programmabureau de LIMES, in samenwerking met de Katholieke Universiteit Leuven en GAIA-Heritage. Het Visiting the past ­ Meeting the Limes zal ingaan op de relatie tussen erfgoed en toerisme en bijbehorende planning en ontwerp-vraagstukken. De Limes als cultureel erfgoed en als toeristisch verschijnsel zal gedurende beide dagen van het symposium steeds als voorbeeld worden genomen. Hierbij komen ook de geografische en culturele verschillen aan bod als gevolg van de reikwijdte van de Limes van Europa tot het Midden- Oosten en Noord-Afrika aan toe.

Op 11 oktober zullen plenaire lezingen worden verzorgd door onder meer Dr Andreas Thiel, Prof. Gregory Ashworth. Dr Sonja Jilek en Prof. J.H. Willems. Op 12 oktober zal er in 3 workshops nader worden ingegaan op internationale projecten langs de Limes:
Workshop 1: `Beleid en technieken voor visualisatie van het Limes erfgoed: Nederland versus Duitsland' (zie onderstaand pdf voor een volledige beschrijving) Workshop 2: `Sagalassos (Turkije), de vergeten stad herontdekt door archeologen en toeristen' Workshop 3: `Lixus (Marokko), plannen voor toeristische ontsluiting en economische ontwikkeling' Het symposium heeft als doel een onderzoeksagenda op te stellen en het internationale netwerk rondom de Limes een impuls te geven.

Het symposium richt zich op internationale wetenschappers en beleidsmakers die zich bezighouden met toerisme, erfgoed, landschapsontwikkeling en gerelateerde vraagstukken. Het symposium is vrij toegankelijk voor alle disciplines. Het inschrijfgeld voor het tweedaags programma bedraagt 190,- per persoon inclusief diner op 11 oktober en lunches op 11 en 12 oktober. Studenten (ingeschreven bij een Nederlandse WO-instelling) betalen een gereduceerd tarief van 50,-. U kunt zich voor het symposium inschrijven tot medio september 2007 via de Universiteit van Wageningen, Mevr. Marlies van Hal, info@thepast.nl. Hieronder vindt u het inschrijfformulier. Uitgebreide informatie over het symposium vindt u op: www.thepast.nl en op www.limes.nl

REGISTRATIEFORMULIER
VISITING THE PAST ­ MEETING THE LIMES
An international symposium on heritage, tourism, planning and design practices 11-12 October 2007 Central Museum in Utrecht, the Netherlands www.thepast.nl

Registration and requests for information by e-mail to Ms Marlies van Hal: info@thepast.nl Registration deadline: September 2007
Socio-Spatial Analysis Group Wageningen University Doevendaalsesteeg 3
GAIA building (building number 101)
P.O. Box 47 6700 AA Wageningen, The Netherlands Tel: 0031 317 485092/ Fax: 0031 317 482166
For detailed information on the program: www.thepast.nl

PERSONAL INFORMATION
Family Name: First Name: Job Title: Organization:

Address:
Postcode and City/Town: Country: Phone: E-mail: Special needs (Please indicate if you are vegetarian): (Please indicate if you need disability facilities): Accompanying person (please state full name here):

SYMPOSIUM FEE
Please tick where appropriate and state amounts Full attendance at the symposium 190 (2 days)*
Student fee 50

** Including buffet lunches and symposium dinner (please note the fee is excluding accommodation)

METHOD OF PAYMENT

BANK WIRE TRANSFER :
Your participation fee for the symposium can be transferred by bank wire transfer: Include your full name and the reference code 5120329/530 via:

ABN-AMRO Bank
IBAN number: NL39 ABNA 0539509396
SWIFT address/ BIC: ABNANL2A
Accountholder: Wageningen Universiteit
Departementsbureau Omgevingswetenschappen: 53.95.09.396 6700 AD Wageningen

Name and address bank:
ABN-AMRO
Kantoor Daalsesingel
Postbus 2059
3500 GB Utrecht

CONDITIONS
All participants who wish to attend the symposium must be registered. Participants are requested to return one registration form per participant to Marlies van Hal, by emailing to info@thepast.nl Please note that your registration is a Person - Restricted Pass, which means that only the registered participant will be admitted for any of the activities of the conference. A Person Restricted Pass for conference participation may not be shared by more than one person.

CANCELLATIONS, SUBSTITUTIONS & REFUNDS
Should you be unable to attend the conference, a substitute participant is always welcome at no extra charge if he/she carries a letter of authorization from the original participant and if the conference office has been notified of the name of the substitute participant before the conference.

Cancellation procedure: The organizers of the Symposium will charge 100, for cancellations before September the 1ST 2007. For cancellations later than September the 1ST 2007 no refunding is possible.

Thank you for registering
Keep a copy of your registration form for your records.


---- --