Ingezonden persbericht
Burgemeester bloomberg onthult "this is new york city"
De eerste wereldwijde multi-media communicatie campagne ten behoeve van de promotie van de stad New York
Burgemeester Michael R. Bloomberg kondigde gisteren in New York City de eerste fase aan van "This is New York City," de eerste wereldwijde multi-media communicatie campagne ten behoeve van de promotie van de stad New York. Tijdens de aankondiging op het hoofdkwartier van NASDAQ op Times Square werd de burgemeester vergezeld door locoburgemeester Daniel L. Doctoroff, de voorzitter van het bestuur van NYC & Company Jonathan M. Tisch en de CEO van NYC & Company George Fertitta.
De nieuwe, grootschalige campagne bevat televisie, print, online en outdoor communicatie middelen voor 10 landen op 4 continenten. De boodschap van de campagne "This is New York City" is gebaseerd op de veelzijdigheid aan ervaringen die bezoekers wordt geboden, een veelzijdigheid die door geen enkele andere bestemming ter wereld wordt geëvenaard. Als onderdeel van de campagne is de toeristische website van de stad geheel vernieuwd en uitgebreid met klantgerichte tools om het reizen in de stad nog makkelijker te maken.
De innovatieve campagne is bedacht door NYC & Company, in samenwerking met het toonaangevende reclamebureau Bartle Bogle Hegarty (BBH) in New York. Centraal in de campagne staat een opvallende en innovatieve tv spot waarin werkelijkheid met animatie wordt gecombineerd om bezienswaardigheden uit de vijf wijken van de stad, zoals Yankee Stadium, Times Square en de Staten Island Ferry, tot leven te brengen. De verschillende outdoor en print uitingen belichten allemaal een ander segment van de New York City ervaring, van shoppen en mode tot entertainment en eten.
Als onderdeel van de campagne is de toeristische website van de stad geheel vernieuwd en uitgebreid met klantgerichte tools om het reizen in de stad nog makkelijker te maken. De website van NYC & Company, nycvisit.com, biedt bezoekers de mogelijkheid om hun trip naar de stad vooraf tot in detail voor te bereiden. Zo zijn er o.a. interactieve rubrieken toegevoegd waarmee gebruikers (aan de hand van een 7-vragen quiz) een programma kunnen samenstellen dat geheel aansluit bij de persoonlijke interesses op het gebied van van accommodatie, dineren, winkelen, cultuur, evenementen en uitgaan. Het programma kan worden opgeslagen op een persoonlijke pagina met een interactieve map.
De campagne "This is New York City", waarvoor het komende jaar 30 miljoen dollar is uitgetrokken, moet ervoor zorgen dat de stad wereldwijd actief wordt gepromoot in de stijgende competitieve toeristen industrie. De campagne is ook een belangrijk onderdeel bij het behalen van de doelstelling van burgemeester Bloomberg: 50 miljoen bezoekers in New York City in 2015.
New York City loopt bij het behalen van deze doelstelling overigens al voor op schema. Vorig jaar werd de stad bezocht door 43,8 miljoen bezoekers. Gezamenlijk zorgden zij voor meer dan 368.000 banen en een economische impact van bijna 25 miljard dollar. New York City was met name erg succesvol bij het aantrekken van buitenlandse bezoekers. Waar het totaal aantal buitenlandse bezoekers naar de Verenigde Staten sinds 2000 een daling van 17% laat zien, zag New York City haar buitenlandse bezoekersaantal stijgen met maar liefts 9%.
Voor toegang tot alle creatieve elementen van de nieuwe campagne kan een bezoek worden gebracht aan de website: www.nycvisit.com/press and www.nycvisit.com/video
Bijgaand het volledige persbericht met alle informatie over de nieuwe campagne "This is New York City".
Over NYC & Company:
NYC & Company is de officiële marketing en tourism organisatie voor de stad New York, verantwoordelijk voor het optimaliseren van mogelijkheden op het gebied van travel en tourism in de 5 wijken van de stad, het bevorderen van de economische welvaart en het verspreiden van het positieve imago van New York City wereldwijd.
NYC & Company Benelux Kantoor:
Tel. +31 (0)20 6551171 - nyc.ams@aviareps.com - www.nycvisit.com
Wij stellen het op prijs als u melding kunt maken van dit bericht en ontvangen graag een kopie van de geprinte versie.
AVIAREPS MANGUM
Folkstoneweg 28
1118 LM Schiphol
The Netherlands
Phone: ++31-(0)20-6551171
Fax: ++31-(0)20-623 01 51
kvisser@aviareps.com
www.nycvisit.com
Contact: Benelux: Karin Visser +31 (0)20 655 1171; kvisser@aviareps.com
NYC: Chris Heywood +1 (212) 484 5458; cheywood@nycvisit.com