Forse loonsverhoging voor werknemers callcenters KPN en SNT
Abvakabo FNV heeft vandaag een akkoord bereikt met de callcenters van
KPN Contact en SNT. De medewerkers van de contactcenters krijgen in
twee jaar tijd een loonsverhoging van 7,33 procent structureel en 2
procent eenmalig. De werkgever bood, voor de acties van de bonden, 2
procent structurele loonsverhoging en 1,5 procent eenmalig
gecombineerd met een nieuw systeem van variabele beloning.
Volgens Daniëlle Wiek, onderhandelaar van Abvakabo FNV, biedt dit
akkoord aanzienlijke verbeteringen: "De structurele loonsverhoging is
aanzienlijk verbeterd en dat telt natuurlijk ook door in de pensioenen
en vakantiegeld. Die komt voor een deel uit het inleveren van
verlofuren. We zijn blij dat we die hebben kunnen omzetten in
structurele beloning en niet in variabele componenten, zoals de
werkgever aanvankelijk wilde. Ook hebben we weten te bereiken dat er
eerst pilots komen met variabele beloning. Het akkoord bevat verder
leuke extras voor het personeel als korting op abonnementen en
producten."
Het akkoord is tot stand gekomen na maandenlang actievoeren, en dat
was voor het eerst in de callcenters. Bij KPN Contact en SNT werken
zoҒn 12.000 mensen.
ABVAKABO FNV