Gemeente Echt-Susteren
Commissie bestuurlijke zaken
Volgende week vergadert de commissie Bestuurlijke Zaken op donderdag
11 oktober. De vergadering begint om 20.00 uur en vindt plaats in de
raadszaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.
Tijdens deze vergadering wordt de commissie geïnformeerd over
mogelijke wijzigingen in de Algemene Plaatselijke Verordening.
Elke gemeente heeft een Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In
deze APV staan allerlei regels waaraan iedereen zich moet houden,
bijvoorbeeld regels voor het maken van uitritten of regels voor het
plaatsen van containers op de weg. Soms houden die regels in dat je
een vergunning aan moet vragen voordat je iets mag doen, bijvoorbeeld
voor het kappen van een boom. De commissie Bestuurlijke Zaken krijgt
in haar vergadering informatie over welke vergunningen kunnen
verdwijnen, welke regels kunnen verdwijnen en welke regels eenvoudiger
kunnen worden gemaakt.
De commissievergadering is openbaar. Iedereen die geïnteresseerd is in
de onderwerpen die aan bod komen, is van harte welkom om deze
vergadering bij te wonen. Over het thema kan iedereen tijdens de
behandeling van dit agendapunt vanaf de publieke tribune vragen
stellen en deelnemen aan de discussie.
Agenda:
1. Opening / mededelingen
2. Vaststellen agenda
3. Vaststellen verslag commissie Bestuurlijke Zaken van 27
augustus 2007
4. Presentatie Algemene Plaatselijke Verordening
5. Vragen en discussie
6. Rondvraag
7. Sluiting
Alle stukken liggen voor iedereen ter inzage op het gemeentehuis
tijdens openingstijden.
Overigens kunt u de agenda, alle raadsvoorstellen en conceptbesluiten
en alle digitaal beschikbare bijlagen op deze website bekijken onder
bestuur en organisatie. Voor informatie over de agendastukken kunt u
contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes,
telefoon: 0475 - 478 478.