Gemeente Echt-Susteren


Commissie bestuurlijke zaken

Volgende week vergadert de commissie Bestuurlijke Zaken op donderdag 11 oktober. De vergadering begint om 20.00 uur en vindt plaats in de raadszaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.

Tijdens deze vergadering wordt de commissie geïnformeerd over mogelijke wijzigingen in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Elke gemeente heeft een Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In deze APV staan allerlei regels waaraan iedereen zich moet houden, bijvoorbeeld regels voor het maken van uitritten of regels voor het plaatsen van containers op de weg. Soms houden die regels in dat je een vergunning aan moet vragen voordat je iets mag doen, bijvoorbeeld voor het kappen van een boom. De commissie Bestuurlijke Zaken krijgt in haar vergadering informatie over welke vergunningen kunnen verdwijnen, welke regels kunnen verdwijnen en welke regels eenvoudiger kunnen worden gemaakt.

De commissievergadering is openbaar. Iedereen die geïnteresseerd is in de onderwerpen die aan bod komen, is van harte welkom om deze vergadering bij te wonen. Over het thema kan iedereen tijdens de behandeling van dit agendapunt vanaf de publieke tribune vragen stellen en deelnemen aan de discussie.

Agenda:


1. Opening / mededelingen


2. Vaststellen agenda


3. Vaststellen verslag commissie Bestuurlijke Zaken van 27 augustus 2007


4. Presentatie Algemene Plaatselijke Verordening


5. Vragen en discussie


6. Rondvraag


7. Sluiting

Alle stukken liggen voor iedereen ter inzage op het gemeentehuis tijdens openingstijden.

Overigens kunt u de agenda, alle raadsvoorstellen en conceptbesluiten en alle digitaal beschikbare bijlagen op deze website bekijken onder bestuur en organisatie. Voor informatie over de agendastukken kunt u contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes, telefoon: 0475 - 478 478.