Ingezonden persbericht


PERSONALIABERICHT

Klantcontactdeskundige blijft Nederlands expertiseteam verder uitbreiden TietoEnator versterkt Digital Self Service-divisie en Customer Care-afdeling

Amersfoort, 9 oktober 2007 ­ TietoEnator, expert op het gebied van serviceverlenings- en verkoopprocessen van grote ondernemingen, heeft twee nieuwe medewerkers aangetrokken. Koenraad Backers is aangetrokken door TietoEnator´s nieuwe divisie Digital Self Service (DSS) als Digital Business Consultant. Wim Wischmeijer is door de TietoEnator Digital Innovation´s afdeling Customer Care benoemd tot Technisch Applicatie Beheerder.

Backers
Koenraad Backers (37) is aangesteld als Digital Business Consultant. In deze functie is hij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van innovatieve digital self-service concepten. TietoEnator DSS analyseert serviceprocessen en technieken, waarbij de consument centraal staat. TietoEnator ontwikkelt nieuwe en innoverende serviceconcepten waarbij zij zich richt op de coördinatie van serviceanalyses en ontwikkelingstrajecten.

Voor zijn komst naar TietoEnator was Backers drie jaar werkzaam bij het Zuid-Amerikaanse waterbedrijf Guyana Water Incorporation. Hij was hier werkzaam als adviseur `Customer Services' en projectmanager `Implementation of Customer Information & Billing System´.

Sinds mei dit jaar is de nieuwe DSS-divisie in Nederland gestart. Op dit moment telt de DSS-divisie twaalf medewerkers. Doelstelling is om eind 2007 het team uit te breiden tot vijfentwintig medewerkers. Directeur André Vink zegt: "Consumenten verwachten dat bedrijven en overheden altijd en overal bereikbaar zijn. En dat ze hun zaken online op hun manier kunnen afhandelen. Bedrijven en overheden komen daar om meer redenen graag aan tegemoet. Het Self Service-concept steekt meer en meer de kop op. We zien dan ook een toenemende vraag naar onze selfservice- expertise. Om aan deze vraag te kunnen voldoen, breiden we ons team uit."

Wischmeijer
Wim Wischmeijer (37) is benoemd tot Technisch Applicatie Beheerder van de afdeling Customer Care. In de beginperiode zal Wischmeijer zich hoofdzakelijk bezighouden met het oplossen van incidenten in klantapplicaties. In de toekomst zal Wischmeijer zich meer richten op het preventief en adaptief onderhoud.

TietoEnator optimaliseert de inrichting van contactcenters, crm-systemen en selfservice-toepassingen en stroomlijnt die met de achterliggende bedrijfsprocessen. TietoEnator´s afdeling Customer Care biedt met Application Management Services diensten om klantcontactomgevingen in optima forma te houden. Naast een technische insteek, is de brug-functie tussen IT, Business en eindgebruikers van doorslaggevende betekenis.

PublieksWerk / TietoEnator

Wischmeijer heeft voor zijn komst naar TietoEnator als applicatieprogrammeur gewerkt bij softwareleverancier Schelhaas Software BV en als technisch supervisor bij geldtelmachineleverancier Scan Coin/Borsu Systema.

Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) is expert op het gebied van serviceverlenings- en verkoopprocessen van grote ondernemingen. TietoEnator DI verzorgt de optimale inrichting van contactcenters, crm en selfservice en stroomlijnt die met de achterliggende bedrijfsprocessen. Diensten omvatten advies en ontwikkeling; implementatie; beheer; en ondersteuning van klantcontactoplossingen. Tot de klanten van TietoEnator DI Nederland behoren grote financiële instellingen, telecomaanbieders, energiemaatschappijen en overheidsinstellingen.

De Nederlandse vestiging is in 1993 opgericht en gevestigd in Amersfoort. Het hoofdkantoor van TietoEnator bevindt zich in Finland. Hier bevindt zich ook het pan-Europese expertisecentrum, waar TietoEnator DI haar kennis en ervaring op het gebied van contactcenters, crm en selfservice bundelt. Het bedrijf telt wereldwijd 15.000 medewerkers en behaalde in 2006 een netto omzet van ruim 1,6 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.



Ingezonden persbericht