Ingezonden persbericht


Persbericht

ASA vestigt tijdens dwaze dagen uitzendrecord met inzet 2000 studenten

ALMERE, 9 oktober 2007 - Het wordt wel de grootste 'uitzendoperatie' van Nederland genoemd: het bemannen van de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf. Afgelopen week vond het meest begeerde winkelfestijn van Nederland plaats. ASA Studenten Uitzendbureau zorgde ervoor dat er in drie dagen liefst 2000 studenten aantraden om het winkelend publiek van dienst te zijn.

Ondanks de krappe arbeidsmarkt in Nederland slaagde het uitzendbureau er al die studenten te werven, te selecteren en te leveren. "Voor zover wij weten is dit de grootste uitzendklus van het jaar", zegt Ronald Kardol, commercieel directeur ASA Studenten Uitzendbureau. "Er is in ieder geval geen opdracht in Nederland waar meer studenten worden ingezet. Voor ons is het aantal van 2000 studentenuitzendkrachten die in zo'n kort tijdbestek worden ingezet dan ook een record. Natuurlijk gaat het niet alleen om aantallen; we hebben van De Bijenkorf begrepen dat ze bijzonder tevreden waren over de kwaliteit van de studenten."

Geen no-shows
Volgens Kardol werken studenten graag tijdens de Drie Dwaze Dagen. Dat blijkt ook wel uit het aantal no-shows. Kardol: "Iedereen is komen opdagen, wat gezien de aantallen ongekend is in de uitzendbranche. Wel hadden we te maken met een aantal zieken, maar die werden gelijk vervangen zodat er geen personeelstekorten zijn ontstaan."
ASA leverde tijdens de Drie Dwaze Dagen - en de aansluitende zondag voor verkoop- en opruimwerkzaamheden - in totaal 2000 studenten verdeeld over 4500 diensten die bij twaalf filialen van De Bijenkorf aan het werk gingen. De studenten werkten samen met de 3400 personeelsleden van De Bijenkorf. Voor deze klus werden 12 vestigingen van ASA ingezet, met name de kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Arnhem. Zusterbedrijf Creyf's leverde bovendien nog 160 man personeel voor het distributiecentrum van De Bijenkorf in Woerden.

Krappe arbeidsmarkt
"We merken dat steeds meer bedrijven zich in de huidige, krappe arbeidsmarkt interesseren voor studenten", aldus Kardol. "Die zijn flexibel en passen zich gemakkelijk aan in een organisatie." Het beeld dat studenten niet betrouwbaar zijn klopt volgens hem niet. "Dat blijkt ook weer tijdens de Drie Dwaze Dagen. Je moet hen natuurlijk wel serieus selecteren en naar de juiste baan begeleiden." Afgelopen juni werd ASA door opdrachtgevers en uitzendkrachten uitgeroepen tot 'Flexmarkt Specialist 2007', het beste gespecialiseerde uitzendbureau van Nederland. ASA is er van overtuigd de uitverkiezing te danken te hebben aan de persoonlijke aanpak, kennis van de lokale markten en jarenlange ervaring op het gebied van arbeidsmarktbemiddeling voor studenten.

Over ASA Studenten Uitzendbureau:
ASA Studenten Uitzendbureau, onderdeel van Creyf's Nederland, een werkmaatschappij van USG People, is sinds 1968 actief op de Nederlandse markt als nichespeler in de uitzendbranche. Met zo'n 75.000 studenten in bestand, is ASA marktleider in het uitzenden van HBO en WO studenten. ASA heeft een landelijk netwerk van 22 vestigingen en is gevestigd op A-locaties in studentensteden. De ASA uitzendkracht kan worden beschreven als een slimme denker die doet, hip is en veel waarde hecht aan kwaliteit. www.asastudent.nl
Einde persbericht