Ingezonden persbericht
Persbericht
ASA vestigt tijdens dwaze dagen uitzendrecord met inzet 2000 studenten
ALMERE, 9 oktober 2007 - Het wordt wel de grootste 'uitzendoperatie' van
Nederland genoemd: het bemannen van de Drie Dwaze Dagen van De
Bijenkorf. Afgelopen week vond het meest begeerde winkelfestijn van
Nederland plaats. ASA Studenten Uitzendbureau zorgde ervoor dat er in drie
dagen liefst 2000 studenten aantraden om het winkelend publiek van dienst te
zijn.
Ondanks de krappe arbeidsmarkt in Nederland slaagde het uitzendbureau er al die
studenten te werven, te selecteren en te leveren. "Voor zover wij weten is dit de
grootste uitzendklus van het jaar", zegt Ronald Kardol, commercieel directeur ASA
Studenten Uitzendbureau. "Er is in ieder geval geen opdracht in Nederland waar
meer studenten worden ingezet. Voor ons is het aantal van 2000
studentenuitzendkrachten die in zo'n kort tijdbestek worden ingezet dan ook een
record. Natuurlijk gaat het niet alleen om aantallen; we hebben van De Bijenkorf
begrepen dat ze bijzonder tevreden waren over de kwaliteit van de studenten."
Geen no-shows
Volgens Kardol werken studenten graag tijdens de Drie Dwaze Dagen. Dat blijkt ook
wel uit het aantal no-shows. Kardol: "Iedereen is komen opdagen, wat gezien de
aantallen ongekend is in de uitzendbranche. Wel hadden we te maken met een
aantal zieken, maar die werden gelijk vervangen zodat er geen personeelstekorten
zijn ontstaan."
ASA leverde tijdens de Drie Dwaze Dagen - en de aansluitende zondag voor
verkoop- en opruimwerkzaamheden - in totaal 2000 studenten verdeeld over 4500
diensten die bij twaalf filialen van De Bijenkorf aan het werk gingen. De studenten
werkten samen met de 3400 personeelsleden van De Bijenkorf. Voor deze klus
werden 12 vestigingen van ASA ingezet, met name de kantoren in Amsterdam,
Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Arnhem. Zusterbedrijf Creyf's leverde
bovendien nog 160 man personeel voor het distributiecentrum van De Bijenkorf in
Woerden.
Krappe arbeidsmarkt
"We merken dat steeds meer bedrijven zich in de huidige, krappe arbeidsmarkt
interesseren voor studenten", aldus Kardol. "Die zijn flexibel en passen zich
gemakkelijk aan in een organisatie." Het beeld dat studenten niet betrouwbaar zijn
klopt volgens hem niet. "Dat blijkt ook weer tijdens de Drie Dwaze Dagen. Je moet
hen natuurlijk wel serieus selecteren en naar de juiste baan begeleiden."
Afgelopen juni werd ASA door opdrachtgevers en uitzendkrachten uitgeroepen tot
'Flexmarkt Specialist 2007', het beste gespecialiseerde uitzendbureau van
Nederland. ASA is er van overtuigd de uitverkiezing te danken te hebben aan de
persoonlijke aanpak, kennis van de lokale markten en jarenlange ervaring op het
gebied van arbeidsmarktbemiddeling voor studenten.
Over ASA Studenten Uitzendbureau:
ASA Studenten Uitzendbureau, onderdeel van Creyf's Nederland, een werkmaatschappij van
USG People, is sinds 1968 actief op de Nederlandse markt als nichespeler in de
uitzendbranche. Met zo'n 75.000 studenten in bestand, is ASA marktleider in het uitzenden
van HBO en WO studenten. ASA heeft een landelijk netwerk van 22 vestigingen en is
gevestigd op A-locaties in studentensteden. De ASA uitzendkracht kan worden beschreven
als een slimme denker die doet, hip is en veel waarde hecht aan kwaliteit.
www.asastudent.nl
Einde persbericht