Ingezonden persbericht


|Persbericht           |
Datum
25 september 2007
Pagina

1 van 1

|                                       |
|'Leefbaarheid en Milieu' centraal tijdens open dag Wooncompagnie|
|Purmerend                                                       |
|Wooncompagnie vraagt huurders tijdens open dag naar wensen voor |
|hun buurt                                                       |
|                                                                |
|Iedereen is op zaterdag 6 oktober van 10.00 tot 14.00 uur van   |
|harte welkom op de open dag van Wooncompagnie in de vestiging   |
|Purmerend (Kraggeveenstraat 5). Tijdens deze dag - met het thema|
|'Leefbaarheid en Milieu' - besteedt Wooncompagnie aandacht aan  |
|de kwaliteit van de woonomgeving van haar huurders. Als huurders|
|wensen hebben om hun straat of buurt te verbeteren, kunnen ze   |
|die in het Wooninformatiepunt achterlaten op speciale kaartjes  |
|op een woonwensenbord. Wooncompagnie gaat er zo mogelijk mee aan|
|de slag. Tijdens de open dag geeft Wooncompagnie ook            |
|energiebesparende tips en is er een uitgebreide informatiemarkt.|
|                                                                |
|                                                                |
|Wooncompagnie werkt continu aan het verbeteren van de           |
|leefbaarheid in buurten en kernen. Niet alleen een dak boven je |
|hoofd is onmisbaar om lekker te wonen; een veilige buurt met    |
|voldoende voorzieningen en groen zijn dat net zo belangrijk.    |
|Huurders weten zelf het beste wat er in hun buurt speelt én wat |
|er beter kan. Wooncompagnie hoort dat graag van hen. Huurders   |
|kunnen vanaf 6 oktober op een speciale kaart invullen wat zij   |
|graag willen verbeteren in hun buurt; zoals verzakt straatwerk  |
|of defecte straatverlichting. Er is geen prijsvraag aan         |
|verbonden, het gaat vooral om de bewustwording en het belang van|
|prettig wonen in een goede woonomgeving. Als het problemen zijn |
|die op korte termijn kunnen worden verholpen en onder de        |
|verantwoordelijkheid van Wooncompagnie vallen, dan worden ze ook|
|uitgevoerd. Maar soms het gaat om omvangrijke verbeterpunten die|
|niet op korte termijn kunnen worden opgelost. Dan is wellicht   |
|eerst overleg noodzakelijk met andere partijen - zoals gemeente,|
|politie of buurtbewoners - voordat actie kan worden ondernomen. |
|                                                                |
|Ter plekke een reparatieverzoek melden                          |
|Op de informatiemarkt kunnen bezoekers zich tijdens de open dag |
|uitgebreid laten voorlichten over het totale producten- en      |
|dienstenaanbod van Wooncompagnie; zoals het woningaanbod, zelf  |
|aangebrachte voorzieningen, inschrijvingen, hang- en sluitwerk  |
|en interieurvoorzieningen als keukens, keukentegels en sanitair.|
|In het hele Wooninformatiepunt hangen posters met handige,      |
|milieubesparende tips. Het Telefonisch Informatie Punt is       |
|speciaal voor de bezoekers geopend. Zij kunnen rondkijken op de |
|werkvloer en ter plekke een reparatieverzoek indienen of een    |
|klacht melden.                                                  |
|                                                                |
|Kleurwedstrijd                                                  |
|Natuurlijk is er tijdens de open dag voor iedere bezoeker een   |
|kopje koffie en een smakelijke attentie. Op de tweede verdieping|
|is een spelletjesruimte voor de kinderen. Kinderen kunnen een   |
|kleurplaat van Wooncompagnie inleveren en maken dan kans op een |
|cadeaubon van een speelgoedwinkel.                              |
|                                                                |
|                                                                |
|Huurders en belangstellenden zijn op zaterdag 6 oktober van     |
|10.00 tot 14.00 uur van harte welkom in het Wooninformatiepunt  |
|van Wooncompagnie aan de Kraggeveenstraat 5 in Purmerend.       |
|                                                                |
|                                                                |
|                                                                |
|                                                                |
|