Reclame Code Commissie
Code Reclame via E-mail aan Zakelijke Ontvangers (Code E-mail
Zakelijke Ontvangers)
Met ingang van 1 oktober 2007 is de Code Reclame via E-mail aan
Zakelijke Ontvangers (Code E-mail Zakelijke Ontvangers) opgenomen als
Bijzondere Reclame Code in de Nederlandse Reclame Code.
De Code is van toepassing op de verspreiding van ongevraagde emails
verzonden vanuit zakelijke overwegingen ten behoeve van zakelijk
gebruik per e-mail, alsmede het vragen van bedrijfsmatige diensten.
Deze Code geldt naast de reeds op 15 juni 2004 in werking getreden
Code Verspreiding via Email, die voorziet in de verspreiding van
ongevraagde emails gericht op consumenten.
De Code Verspreiding Reclame via E-mail aan Zakelijke Ontvangers
(Code E-mail Zakelijke Ontvangers) is ingediend door de Raad van de
Centrale Ondernemingsorganisaties RCO, een samenwerkingsverband tussen
VNO-NCW, MKB Nederland en LTO en DDMA.
Voor nadere informatie :
Stichting Reclame Code
Mr P.E.C. Ancion-Kors
Tel. 020 301.33.97
Bezoek ook onze website : www.reclamecode.nl
De Stichting Reclame Code (SRC) is al ruim 40 jaar de instantie op het
gebied van zelfregulering van reclame. SRC bevordert dat in Nederland
op verantwoorde wijze reclame wordt gemaakt, zowel in het belang van
de consument als de adverteerder. Hiertoe zijn na overleg met
consumentenorganisaties, de overheid en NGO's door het bedrijfsleven,
diverse branche organisaties en SRC regels opgesteld waaraan reclame
moet voldoen: de Nederlandse Reclame Code