Reclame Code Commissie

Code Reclame via E-mail aan Zakelijke Ontvangers (Code E-mail Zakelijke Ontvangers)

Met ingang van 1 oktober 2007 is de Code Reclame via E-mail aan Zakelijke Ontvangers (Code E-mail Zakelijke Ontvangers) opgenomen als Bijzondere Reclame Code in de Nederlandse Reclame Code.

De Code is van toepassing op de verspreiding van ongevraagde emails verzonden vanuit zakelijke overwegingen ten behoeve van zakelijk gebruik per e-mail, alsmede het vragen van bedrijfsmatige diensten.

Deze Code geldt naast de reeds op 15 juni 2004 in werking getreden Code Verspreiding via Email, die voorziet in de verspreiding van ongevraagde emails gericht op consumenten.

De Code Verspreiding Reclame via E-mail aan Zakelijke Ontvangers (Code E-mail Zakelijke Ontvangers) is ingediend door de Raad van de Centrale Ondernemingsorganisaties RCO, een samenwerkingsverband tussen VNO-NCW, MKB Nederland en LTO en DDMA.

Voor nadere informatie :

Stichting Reclame Code

Mr P.E.C. Ancion-Kors

Tel. 020 301.33.97

Bezoek ook onze website : www.reclamecode.nl

De Stichting Reclame Code (SRC) is al ruim 40 jaar de instantie op het gebied van zelfregulering van reclame. SRC bevordert dat in Nederland op verantwoorde wijze reclame wordt gemaakt, zowel in het belang van de consument als de adverteerder. Hiertoe zijn na overleg met consumentenorganisaties, de overheid en NGO's door het bedrijfsleven, diverse branche organisaties en SRC regels opgesteld waaraan reclame moet voldoen: de Nederlandse Reclame Code