EGain lanceert klantenservice software in meerdere Europese talen


eGain Service(TM) 7.6 beschikbaar in vijf extra talen met lokale `out-of-the-box' user interface
AMSTERDAM, 20071004 -- eGain, toonaangevend leverancier van klantenservice- en contactcentersoftware kondigt aan dat vanaf vandaag de eGain Service 7.6 software suite beschikbaar is in vijf extra Europese talen. Naast de Engelstalige suite is er nu ook een Nederlandse, Duitse, Franse, Italiaanse en Spaanse versie te verkrijgen. Hiermee illustreert eGain zijn commitment aan de Europese markt.

In 2008 wil eGain de suite ook in andere talen gaan aanbieden. Daarnaast komt de eGain website in de nabije toekomst ook in meerdere talen beschikbaar.

Deze ontwikkeling geeft eGain's klanten in Europa de mogelijkheid klantenservice en support te leveren met behulp van een user interface in de lokale taal, binnen en via een scala aan interactieve kanalen, waaronder de telefoon, web selfservice, web chat en cobrowsing, e-mails, fax en post, en short message service (SMS). De oplossing biedt een lokale "out of the box" user interface en maakt meertalige klantenservice met één software suite mogelijk. Hierdoor zal de gebruiker minder behoefte hebben aan additionele professionele dienstverlening en de installatie van extra software, waardoor de totale eigendomskosten (TCO) af zullen nemen.

Deze aankondiging is een logisch vervolg op een aantal onlangs in Europa aangekondigde eGain initiatieven, waaronder de opening van een Nederlands kantoor, en het optekenen van een aantal Europese resellers, SI partnerships en de wereldwijde OEM overeenkomst met Cisco.

"Deze versie van eGain Service geeft ons de mogelijkheid tot verdere uitbreiding in nieuwe markten over heel de wereld. Nu kunnen ook niet-Engels sprekende agents op eenvoudige wijze gebruik maken van deze software suite. Met als resultaat efficiëntere en effectievere contactcenters met verbeterde klantenservice", aldus Bruce Swan, Europese Helpdesk Manager bij Navman.

Andrew Mennie, Vice President en General Manager EMEA, eGain: "Een meertalige klantenservice betekent voor organisaties in Europa een belangrijk onderscheidend vermogen. Wij zijn er trots op dat we door deze uitbreiding in ons aanbod een bijdrage kunnen leveren aan het succes van onze klanten. Door onze software in meer talen aan te bieden, onderstrepen wij het belang dat wij hechten aan de Europese markt."

Over eGain
eGain (OTC BB: EGAN.OB) is een toonaangevend leverancier van klantenservice- en contactcentersoftware. Deze software kan binnen de organisatie geïmplementeerd worden, of als on-demand `SaaS' dienst. Prominente bedrijven vertrouwen al meer dan tien jaar op eGain voor de transformatie van hun traditionele callcenters, helpdesks en web-klantenservice naar multichannel klantinteractiehubs (customer interaction hubs: CIH). Deze hubs verbeteren de ervaringen van klanten, zorgen voor een eenduidige multichannel klantenservice, maken het end-to-end service proces efficiënter en verbeteren de prestaties van het contactcenter.

eGain Service is de meest gebruiksvriendelijke CIH software suite in de markt en de eerste oplossing die SMS klantenservice interactie ondersteunt. Daarnaast levert het next-generation web selfservice, chat, cobrowsing, e-mail, fax, notificatiemanagement, traceren van telefoontjes, kennismanagement en service-fulfilment.

eGain Service is gebouwd op het eGain CIH(TM) Platform, het meest flexibele en geïntegreerde klantinteractie platform in de markt. Het is gebaseerd op een 100% J2EE architectuur en bevat out-of-the-box integratiemogelijkheden met toonaangevende business applicaties, contentmanagement systemen en oplossingen voor de infrastructuur van callcenters. Door zijn fijnmazige service oriented architecture (SOA) maakt het eGain CIH platform snelle ontwikkeling van krachtige applicaties mogelijk.

eGain OnDemand(TM) is de eerste on-demand eService software en vormt een bewezen, robuuste en schaalbare SaaS oplossing die al meer dan negen jaar door zowel grote als kleine bedrijven gebruikt wordt om snel klantinteractie hubs te bouwen.

eGain heeft een hoofdkantoor in Mountain View, Californië en is actief in 18 landen. Voor meer informatie: www.eGain.com .





Ingezonden persbericht