Ingezonden persbericht


persbericht

DHL speelt in op groei online winkelen

Amersfoort 4 oktober 2007 ­ De groei van online winkelen draagt bij aan de snelle groei van DHL Servicepoint. Inmiddels is het 500ste DHL Servicepoint geopend en heeft ruim 80% van de Nederlandse huishoudens binnen 4 kilometer een DHL Servicepoint. De DHL Servicepoints voorzien in de toenemende behoefte aan flexibiliteit bij het verzenden en ontvangen van zendingen, die bestaat bij bedrijven en particulieren die online winkelen. In augustus werd de grens van n miljoen zendingen overschreden.

Online winkelen groeit sterk. Zowel bedrijven als particulieren kiezen voor het doen van aankopen steeds vaker voor internet in plaats van een fysieke winkel. Deze ontwikkeling draagt bij aan de snelle groei van DHL Servicepoint.

De DHL Servicepoints voorzien in de toenemende behoefte aan flexibiliteit die bestaat bij bedrijven en particulieren die online zaken doen en winkelen. Op een DHL Servicepoint kunnen consumenten hun online bestellingen bij thuiswinkelorganisaties ophalen en/ of indien gewenst retourneren. Klanten hoeven dus niet meer op een vaste locatie aanwezig te zijn, maar kunnen er voor kiezen op een tijdstip dat hen het beste past hun zendingen af te halen of terug te brengen op een Servicepoint bij hen in de buurt. De openstellingtijden van de DHL Servicepoints zijn uitermate gunstig; een groot deel is namelijk ondergebracht bij Videoland- en Praxisvestigingen die in de meeste gevallen tot 21.00 uur 's avonds en ook op zaterdag geopend zijn. Ook aantrekkelijk voor de klanten van de bij DHL Servicepoint aangesloten thuiswinkelorganisaties is het feit dat via telefoon, SMS of via e-mail een bericht kan worden verstuurd dat het pakje klaar ligt bij een afgesproken DHL Servicepoint.

Met het 500ste DHL Servicepoint heeft ruim 80% van de Nederlandse huishoudens nu binnen 4 kilometer een DHL Servicepoint.

Door de toenemende dichtheid van het DHL Servicepoint netwerk en de ruime openstelling van de DHL Servicepoints wordt het steeds gemakkelijker op deze wijze een zending te ontvangen of retour te zenden.

DHL Express Benelux Phone + 31 (0)33 257 7150 E-mail: marc.visser@dhl.com Terminalweg 36 Fax + 31 (0)33 257 7850 Internet: www.dhl.com 3821 AJ Amersfoort
Netherlands

Nicole van Heukelom, Director DHL Servicepoint: "Met onze diensten voldoen wij aan de toenemende

vraag naar flexibiliteit. We maken momenteel zowel voor het aantal zendingen als ook voor de dichtheid van het netwerk een enorme ontwikkeling door. In de toekomst willen we nog meer klanten laten profiteren van de voordelen van het DHL Servicepoint. Daarom blijft DHL de komende jaren actief investeren in de groei van het aantal services en in de dichtheid van het netwerk van de DHL Servicepoints. "

OVER DHL
DHL is de wereldwijde marktleider op het gebied van internationale expressdiensten en logistieke diensten en is specialist in het leveren van innovatieve en op maat gemaakte oplossingen vanuit één bron.
DHL biedt deskundigheid op het gebied van express-, lucht- en zeevracht, landtransport, contractlogistieke oplossingen en internationale postdiensten. Deze deskundigheid wordt gecombineerd met een wereldwijde dekking en een grondige kennis van de lokale markten. Wereldwijd verbindt het internationale netwerk van DHL meer dan 220 landen en staatsgebieden met elkaar. 285.000 medewerkers zijn gemotiveerd om snelle en betrouwbare diensten te leveren die de verwachtingen van de klanten overtreffen.

DHL is een merk van Deutsche Post World Net. De groep heeft in 2006 een omzet gegenereerd van 60 miljard euro.

Noot voor de redactie,