Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Den Haag, 14 september 2007

Eerste real life game op Nederlandse bodem
Jagen en gejaagd worden met Monkey Murder Mystery

Lijktekeningen, crimescènes en overvallen die de afgelopen weken het straatbeeld in diverse steden bepaalden, hebben alles te maken met de Nederlandse primeur op gamegebied. Vanaf oktober start Monkey Murder Mystery, het eerste straatspel in Nederland waarbij real life gaming, het gebruik van internet en de mobiele telefoon in één spel samenkomen. Monkey Murder Mystery is een lokaal interactief reality spel waarbij gamers achter hun pc s vandaan moeten komen: zelf jagen en gejaagd worden is het motto. Er wordt niet geschoten met water- of verfpistolen, maar met de camera op de mobiele telefoon. Monkey Murder Mystery is een initiatief van Hi, het mobiele jongerenmerk, en LG Mobile, de mobiele divisie van het elektronicamerk LG Electronics.

Monkey Murder Mystery start op 4 oktober 2007 in vier steden: Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen en Groningen en duurt circa 9 weken. De Hi winkels in deze steden zullen dienen als het hoofdkwartier. Deelnemers strijden om de ultieme tegenstander te worden van Monkey Murder, de sluwste misdadiger ooit, die niemand tot op heden heeft kunnen pakken. De uiteindelijke winnaar ontvangt van hem een geldbedrag van 5.000 euro. Aanmelden voor dit unieke spel kan tot 3 oktober via www.monkeymurder.com.

Gamers gaan weer buiten spelen
Het bijzondere aan Monkey Murder Mystery is dat het spel een combinatie is tussen reëel en virtueel. Wat Monkey Murder Mystery innovatief maakt, is dat de nadruk ligt op buitenspelen met de mobiel via sms en mms en niet op gamen via het beeldscherm. Hierdoor wordt het spel nog meer real life. Hi is in Nederland de mobiele speler op het gebied van messaging en wil op deze wijze jongeren, hun sociale omgeving en hun mobiel op deze unieke manier met elkaar verbinden. , aldus Eric-Jan Doorenbosch, directeur Hi.

Tijdens het spel moeten deelnemers opdrachten vervullen. Voor elk juiste antwoord krijgen zij aanwijzingen die hen dichter bij hun target brengt: de persoon die zij moeten uitschakelen. De opdrachten worden steeds moeilijker en variëren van zoek en vind een locatie op het internet of in de stad of los de puzzel op . Zodra de speler voldoende informatie heeft verzameld om zijn target te identificeren, begint het shoot to kill element. De speler maakt een kill door zijn target met de mobiele telefoon te filmen of te fotograferen. Na ongeveer 9 weken blijft per stad 1 winnaar over. Elke stadswinnaar ontvangt 1.000 euro. In de finale strijden zij tegen elkaar. De uiteindelijke winnaar ontvangt van Monkey Murder nog eens 4.000 euro. Klik hier voor meer informatie over het spel.

Wie is Monkey Murder?
Het hele spel draait om het volbrengen van opdrachten uit naam van Monkey Murder. Deze bijzonder slimme misdadiger is op zoek naar zijn ultieme tegenstander. Monkey Murder is op 17 juni 1966 geboren in Leiden, onder de naam Wilhelm Adriaan Schrooten. Bij zijn geboorte bleek Wilhelm te lijden aan een aangeboren aandoening aan het aangezicht, waardoor hij een aapachtig uiterlijk heeft. Monkey raakte op het slechte pad en heeft in zijn criminele verleden keer op keer moeten afrekenen met geduchte tegenstanders. Zo kreeg hij langzamerhand de bijnaam Monkey Murder. Hij wil dat de wereld voor altijd weet wat hij in zijn leven heeft bereikt en dat zijn naam tot in de eeuwigheid met respect wordt uitgesproken. Hiervoor zoekt hij waardige tegenstanders. Hij zoekt de slimste, snelste en behendigste speler die zich met hem zal moeten meten. Meer informatie over het spel en Monkey Murder is te vinden op www.monkeymurder.com.

Over Monkey Murder Mystery
Monkey Murder Mystery is het eerste real life game in Nederland, die voornamelijk buiten wordt gespeeld. Uniek is dat spelers naar buiten moeten om hun opdrachten in het spel te volbrengen, in tegenstelling tot voornamelijk te internetten of achter een gameconsul te zitten. Daarnaast staat het gebruik van de mobiele telefoon centraal. Monkey Murder Mystery is door Hi, het mobiele jongerenmerk in Nederland, in samenwerking met LG Mobile, de mobiele divisie van het elektronicamerk LG Electronics, en crossmediaal bureau ON bedacht en geproduceerd. Het spel wordt gespeeld in Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen en Groningen.

-EINDE BERICHT-

Noot voor de redactie -

Ingezonden persbericht