Gemeente Bergeijk

Rekenkamercommissie Bergeijk 2-10-2007

Rekenkamercommissie Bergeijk

Onderzoek handhavingsbeleid

De rekenkamercommissie van Bergeijk wil over de jaren 2005 en 2006 (en voor zover relevant ook over 2007) een onderzoek doen naar het gemeentelijk handhavingsbeleid door:

"het verkrijgen van inzicht in de doelmatigheid en doeltreffendheid van de gemeentelijke handhaving op strategisch, tactisch en operationeel niveau tegen de achtergrond van de daarbij behorende beleidsdoelen , gemaakte afspraken en maatschappelijke risico's".

Het onderzoek zal zich specifiek richten op handhaving op het gebied van.: bouwregelgeving, ruimtelijke regelgeving, APV, horecabeleid, milieuregelgeving, evenementenbeleid, regels m.b.t. openbare ruimte en (illegale) bewoning buitengebied. Het onderzoek richt zich dus bijvoorbeeld niet op handhaving in het kader van de Wet Werk en Bijstand of leerplichtcontrole.

De onderzoeksopzet vindt u op de gemeentelijke website onder "bestuur
- rekenkamercommissie - onderzoeken"

In het kader van dit onderzoek wil de rekenkamercommissie graag in contact komen met personen, bedrijven en instellingen die ervaring hebben opgedaan met handhavingsacties van de gemeente Bergeijk. Dit kan individueel maar ook als groep.

Kortom, indien u denkt of van mening bent dat uw ervaringen van toegevoegde waarde kunnen zijn voor het onderzoek neem dan contact op met de secretaris van de rekenkamercommissie. Dat kan via de mail m.nijsten@bergeijk.nl of schriftelijk via Postbus 10.000, 5570 GA Bergeijk.

.