Gemeente Bergeijk
Rekenkamercommissie Bergeijk
2-10-2007
Rekenkamercommissie Bergeijk
Onderzoek handhavingsbeleid
De rekenkamercommissie van Bergeijk wil over de jaren 2005 en 2006 (en
voor zover relevant ook over 2007) een onderzoek doen naar het
gemeentelijk handhavingsbeleid door:
"het verkrijgen van inzicht in de doelmatigheid en doeltreffendheid
van de gemeentelijke handhaving op strategisch, tactisch en
operationeel niveau tegen de achtergrond van de daarbij behorende
beleidsdoelen , gemaakte afspraken en maatschappelijke risico's".
Het onderzoek zal zich specifiek richten op handhaving op het gebied
van.: bouwregelgeving, ruimtelijke regelgeving, APV, horecabeleid,
milieuregelgeving, evenementenbeleid, regels m.b.t. openbare ruimte en
(illegale) bewoning buitengebied. Het onderzoek richt zich dus
bijvoorbeeld niet op handhaving in het kader van de Wet Werk en
Bijstand of leerplichtcontrole.
De onderzoeksopzet vindt u op de gemeentelijke website onder "bestuur
- rekenkamercommissie - onderzoeken"
In het kader van dit onderzoek wil de rekenkamercommissie graag in
contact komen met personen, bedrijven en instellingen die ervaring
hebben opgedaan met handhavingsacties van de gemeente Bergeijk. Dit
kan individueel maar ook als groep.
Kortom, indien u denkt of van mening bent dat uw ervaringen van
toegevoegde waarde kunnen zijn voor het onderzoek neem dan contact op
met de secretaris van de rekenkamercommissie. Dat kan via de mail
m.nijsten@bergeijk.nl of schriftelijk via Postbus 10.000, 5570 GA
Bergeijk.
.