Ingezonden persbericht


Persbericht

Capital ID vertegenwoordigd in DMA Marketing Technology Council

Zwolle, 4 oktober 2007 - Door de benoeming van Luke McKeever als de nieuwe CEO is Capital ID nu vertegenwoordigd in de adviescommissie van de DMA Marketing Technology Council (MTC). De DMA (Direct Marketing Association) is de vooraanstaande wereldwijde beroepsvereniging voor organisaties die direct marketing software of -technieken ondersteunen of gebruiken. De DMA Marketing Technology Council stimuleert technology-enabled marketing. Capital ID is als enige bedrijf van het Europese vasteland vertegenwoordigd in de Council.

De Marketing Technology Council bedient marketeers, service providers en marketingtechnologie-bedrijven. De Council faciliteert evenementen en activiteiten die zich richten op de vijf pijlers die de DNA zijn leden biedt: educatie / competentie, netwerken, voorspraak, branding en onderzoek / marktbegrip.

Bruce Biegel, voorzitter van MTC, is verheugd om Luke en Capital ID aan boord te hebben: "Luke beschikt over een schat aan ervaring en zijn perspectief omvat alle drie de groepen die de Council bedient: marketeers, technologie-ontwikkelaars en service providers. Dankzij Luke's indiensttreding bij Capital ID beschikt MTC nu over een continentaal-Europese blik die we voorheen moesten missen. Dit is belangrijk, aangezien veel enterprise marketeers in de U.S. worstelen met het probleem van geografisch verspreide marketing."

Luke McKeever is blij dat Capital ID de internationaal vooraanstaande Council een continentaal-Europees perspectief kan bieden. "We merken dat marketeers steeds meer praten over hoe ze de marketingactiviteiten in verschillende regio's kunnen op elkaar kunnen afstemmen. Langzamerhand wordt het belang erkend van het gebruik van één systeem binnen de gehele internationale marketing-organisatie. Capital ID beschikt over veel ervaring op dat gebied en we kijken er naar uit om onze ervaringen te delen met MTC." De Council heeft voor 2008 veel activiteiten gepland waarbij Capital ID een actieve rol zal spelen, zoals seminars, whitepapers en sponsoring.

De DMA Marketing Technology Council heeft een whitepaper van Winterberry Group gesponsord: 'Marketing Automation and the Enterprise Opportunity'. Deze kan worden gedownload op http://www.capitalid.com/media/MAWhitepaper.pdf

Capital ID BV - Assiesplein 1- 8011 XD Zwolle
Tel: 038-4229999 - e-mail: info@capitalid.nl - internet: www.capitalid.nl Over Capital ID
Capital ID richt zich op het automatiseren van marketingcommunicatie. Met de eigen ontwikkelde software genaamd 'ID manager' is Capital ID marktleider in Nederland op het gebied van Marketing Operations Management (MOM) en Digital Asset Management (DAM). Daarnaast biedt het bedrijf diensten op het gebied van e-commerce en online marketing. Tot het klantenbestand van Capital ID behoren onder andere Randstad Holding, Starbucks, ABN Amro, Rabobank, USG People, Vedior, SNS Bank en BCC. Capital ID wordt geleid door Luke McKeever (CEO), Dennis Steen (CMO) en Andréy Prins (CTO). Het bedrijf is gevestigd in Zwolle en heeft twee werkmaatschappijen: ID manager en ID interactive. Voor meer informatie zie www.capitalid.nl.
---