Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Marketingdeskundige DDMS versterkt advies met SAS

SAS en DDMS optimaliseren marketingcampagnes

Huizen, 4 oktober 2007 - SAS, leverancier van business intelligence-software, en marketingadviesbureau DDMS hebben een overeenkomst gesloten voor de inzet van SAS customer intelligence-oplossingen voor klanten van DDMS.

SAS customer intelligence-oplossingen zijn toonaangevend in het diepgaand analyseren van klantgegevens en het voorspellen van toekomstig klantgedrag. Niet elke organisatie heeft echter de behoefte aan een permanente database marketing analyse afdeling, of beschikt daarvoor niet over voldoende kennis, infrastructuur en/of capaciteit. DDMS biedt deze organisaties vanuit een brede ervaring dé oplossing. Zo kunnen ondernemingen die niet zelf over SAS beschikken, toch profiteren van de kracht van zeer geavanceerde data-analyse tools.

De analisten en databasemarketeers van DDMS zijn zeer ervaren in het analyseren en interpreteren van klantgegevens uit complexe databases in diverse sectoren. De combinatie van DDMS en SAS, expert op het gebied van data-analyse software, biedt marketing gedreven ondernemingen - die niet over een eigen marketing database analyse afdeling beschikken - daarmee een schaalbare oplossing volgens de hoogste in de markt verkrijgbare standaard.

Algemeen directeur DDMS, Robert Feltzer, zegt: "De partnership met SAS zorgt ervoor dat onze analisten sneller en flexibeler op klantwensen in kunnen gaan. In ons werkgebied roept het verkregen inzicht vaak op tot nog diepgaandere analyses of uitsplitsing van gegevens naar verschillende segmenten of doelgroepen. Door de snelheid en gebruiksvriendelijkheid van de SAS software kunnen we daar zeer adequaat op inspelen. Onze opdrachtgevers profiteren hiervan doordat zij snel over het gewenste inzicht kunnen beschikken en wij efficiënt voor hen kunnen werken."

Marcel van der Marck, Business Development Manager Customer Intelligence van SAS Nederland, voegt toe: "DDMS is een vooraanstaand marketingadviesbureau met een mooi klantportfolio. We zijn trots op het feit dat het bureau SAS inzet om haar dienstverlening te verbeteren en uit te bouwen. Door samen te werken met DDMS, kunnen innovatieve spelers in de markt hun marketingcampagnes verder optimaliseren".

SAS Customer Intelligence
SAS' Customer Intelligence-oplossingen ondersteunen campagnemanagement, cross-selling en up-selling, klantbehoud, klantensegmentatie, e-mailmarketing, interactie-management, campagne-optimalisering, marketing performance management en webanalyse. SAS levert branchespecifieke oplossingen voor de detailhandel, bancaire instellingen, verzekeringsmaatschappijen, wetenschap, gezondheidszorg, industrie, ´Communications, Content and Entertainment´ (CCE), telecommunicatie en overheidsinstellingen.

Over DDMS
Data Driven Marketing Solutions (DDMS) is een Nederlands marketingadviesbureau dat gespecialiseerd is in het creëren van klantinzicht uit klantdata. Het bedrijf is gespecialiseerd in het verzamelen, inkopen en opbouwen van klantdata; het analyseren, segmenteren en interpreteren van klantgegevens; het gebruik van klantinzicht voor marketingdoeleinden; en het opbouwen en onderhouden van de relatie tussen merk en klant. DDMS wordt door klanten op projectbasis en als structureel Marketing Intelligence Center ingezet. Meer informatie is te vinden op www.ddms.nl.

Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS´ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de pers:
SAS Nederland
Sanjay Korteweg
t: (035) 699 68 92
e: sanjay.korteweg@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl