Gemeente Bussum

Inwoners tevreden over dienstverlening gemeente

In april jl. is door onderzoeksbureau TNS NIPO een klanttevredenheidsonderzoek gehouden in 79 Nederlandse gemeenten. Het oordeel over de totale dienstverlening van de gemeente Bussum is van het rapportcijfer 7,4 in 2006 gestegen naar een 7,7 in dit jaar.

Baliebezoekers zijn op diverse punten ondervraagd over de dienstverlening, zoals de reden van het bezoek, de wachttijd en de waardering voor diverse dienstverleningsaspecten. Bussum scoort goed op een aantal belangrijke diensten. De deskundigheid van personeel bijvoorbeeld scoort een 8,3 en de vriendelijkheid zelfs een 8,5. Fraaie cijfers waar de gemeente trots op kan zijn, maar er is geen reden om achterover te leunen. De topdrukte aan de balie voor, en aan het begin van de zomervakantie blijft een aandachtspunt. Steeds belangrijker vindt u de elektronische bereikbaarheid van de gemeente: het gemeenteloket aan huis wordt dan ook steeds verder uitgebreid. De gemeente dankt een ieder die aan het onderzoek heeft meegewerkt.