Universiteit van Tilburg 27 september 2007
Congres Return on Marketing over de hoogste prioriteit in marketing
Masterclass door marketinggoeroe voor bedrijven
Wat levert marketing van producten en diensten nu eigenlijk op? Deze
vraag staat centraal in het congres Return on Marketing op donderdag 4
oktober aan de Universiteit van Tilburg. Het congres is georganiseerd
door de studievereniging Marketing Associatie Tilburg (MA-Tilburg).
De druk op marketeers om de resultaten van hun inspanningen te
kwantificeren neemt toe. Maar hoe doe je dat? En wat moet je
vervolgens met de resultaten? De grootste barrière is het definiëren
van de zogenaamde "return on investment" (ROI). Het is pas sinds kort
mogelijk om de effectiviteit van marketingprogramma's te meten, maar
in de praktijk gebeurt het te weinig vanwege onder meer gebrek aan
kennis.
Om in te springen op dit 'hiaat van de marketeer' heeft MA-Tilburg
Return on Marketing als congresonderwerp gekozen. Sprekers uit binnen-
en buitenland zullen zich over de kwestie buigen. Keynote speaker is
Guy R. Powell, in de marketingwereld bekend om zijn boek Return on
marketing investment. Hij geeft 's middags ook een exclusieve
masterclass voor bedrijven onder de titel Prove and improve your
marketing effectiveness.
Andere sprekers zijn de Amerikaanse hoogleraar Marketing Kevin Lane
Keller (via een videopresentatie) en vertegenwoordigers van bedrijven
als McDonald's, KPN, Intomart, Philips, ABN AMRO en Postkantoren B.V.
MA-Tilburg richt zich op studenten, wetenschappers en het
bedrijfsleven in de profit en non-profitsector die geïnteresseerd zijn
in marketing, marktonderzoek en communicatie. Met het jaarlijkse
congres slaat MA-Tilburg een brug tussen theorie en praktijk.
Universiteit van Tilburg