Universiteit van Tilburg

Universiteit van Tilburg 27 september 2007

Congres Return on Marketing over de hoogste prioriteit in marketing

Masterclass door marketinggoeroe voor bedrijven

Wat levert marketing van producten en diensten nu eigenlijk op? Deze vraag staat centraal in het congres Return on Marketing op donderdag 4 oktober aan de Universiteit van Tilburg. Het congres is georganiseerd door de studievereniging Marketing Associatie Tilburg (MA-Tilburg).

De druk op marketeers om de resultaten van hun inspanningen te kwantificeren neemt toe. Maar hoe doe je dat? En wat moet je vervolgens met de resultaten? De grootste barrière is het definiëren van de zogenaamde "return on investment" (ROI). Het is pas sinds kort mogelijk om de effectiviteit van marketingprogramma's te meten, maar in de praktijk gebeurt het te weinig vanwege onder meer gebrek aan kennis.
Om in te springen op dit 'hiaat van de marketeer' heeft MA-Tilburg Return on Marketing als congresonderwerp gekozen. Sprekers uit binnen- en buitenland zullen zich over de kwestie buigen. Keynote speaker is Guy R. Powell, in de marketingwereld bekend om zijn boek Return on marketing investment. Hij geeft 's middags ook een exclusieve masterclass voor bedrijven onder de titel Prove and improve your marketing effectiveness.
Andere sprekers zijn de Amerikaanse hoogleraar Marketing Kevin Lane Keller (via een videopresentatie) en vertegenwoordigers van bedrijven als McDonald's, KPN, Intomart, Philips, ABN AMRO en Postkantoren B.V.

MA-Tilburg richt zich op studenten, wetenschappers en het bedrijfsleven in de profit en non-profitsector die geïnteresseerd zijn in marketing, marktonderzoek en communicatie. Met het jaarlijkse congres slaat MA-Tilburg een brug tussen theorie en praktijk.