Gemeente voert servicegaranties in
Datum uitgave persbericht: 10/03/2007
De gemeente Zwolle werkt continue aan een betere dienstverlening.
Binnenkort worden de zogenoemde servicegaranties ingevoerd. Hierbij
doet de gemeente een belofte over de kwaliteit van dienstverlening die
een klant of burger mag verwachten. Dat betekent bijvoorbeeld dat men
bij een bezoek op afspraak aan de publieksbalie binnen 5 minuten
geholpen moet worden. Burgemeester Meijer is blij met de
servicegaranties: 'Het garandeert de klant dat ze binnen een bepaalde
termijn geholpen worden en het dwingt de organisatie dat ook te
bewerkstelligen. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt, daar gaat het
om.'
Wanneer de afspraken uit de servicegarantie niet worden gehaald krijgt
de klant een tegemoetkoming. Deze kan, afhankelijk van het product of
de dienst, bestaan uit een kleine attentie, een VVV-bon of nog iets
anders. Dit zal altijd gepaard gaan met een mondeling of schriftelijk
excuus.
Bron: Afdeling Communicatie
Datum van 03-10-2007 tot 02-11-2007
Gemeente Zwolle