PERSBERICHT
Amsterdam, 3 oktober 2007
Nuon blij met beslissing Reclame Code Commissie
Nuon is verheugd met de uitspraak van de Reclame Code Commissie over haar reclamecampagne waarin de gevolgen van CO2-uitstoot centraal staan. Greenpeace had klachten tegen deze campagne ingediend. Door deze beslissing kan Nuon doorgaan met de reclamecampagne.
De Commissie heeft geoordeeld dat het CO2-reductieplan van Nuon daadwerkelijk bijdraagt aan het trachten te realiseren van minder CO2-uitstoot. De klacht van Greenpeace dat Nuon niet zou bijdragen aan een schoon en veilig leefmilieu is hiermee afgewezen.
Verder heeft de Commissie Nuon geadviseerd op haar website een aantal gangbare termen voor kolenvergassingstechnologie te verduidelijken. Nuon heeft kennis genomen van dit advies.
Tijdens het event Live Earth op 07-07-07 gaf Nuon het startschot voor een landelijke campagne die het 'Nuon CO2 Reductieplan' ondersteunt. Eén van de uitingen van deze campagne is een televisiecommercial waarin gewezen wordt op de invloed van CO2-uitstoot op klimaatverandering. Door bewuster om te gaan met energie kunnen Nuon en het publiek daar samen iets aan doen. De commercial is uitgezonden in de maand augustus.
Over Nuon
Nuon is een toonaangevende energieonderneming, die met elektriciteit, gas, warmte en aanvullende diensten klanten bedient in Nederland, België en Duitsland. De onderneming is actief in productie, handel, transport en levering van (duurzame) energie. Nuon streeft naar evenwichtige groei voor alle belanghebbenden: aandeelhouders, medewerkers, klanten, milieu en maatschappij. De netto-omzet over 2006 bedraagt EUR 5,6 miljard. Het aantal medewerkers aan het eind van 2006 bedraagt 9.768 FTE's. De grootste aandeelhouders van Nuon zijn de provincies Gelderland, Noord-Holland, de gemeente Amsterdam en BV Houdstermaatschappij Falcon waarvan de aandelen worden gehouden door de provincie Fryslân.
Nuon