TradeTracker start Europese uitbreiding met vestiging in the UK
LONDEN, 20071003 -- TradeTracker, aanbieder van affiliate marketing, is vandaag in Groot-Brittannië begonnen. De start van TradeTracker in Londen vormt de eerste stap naar een Europees netwerk van adverteerders en publishers. Na Groot-Brittannië zullen de komende maanden meer Europese landen volgen.
TradeTracker is een van origine Nederlandse aanbieder van affiliate marketing. Nadat TradeTracker in zeer korte tijd in Nederland is uitgegroeid tot de grootste aanbieder van affiliate-marketing, is TradeTracker nu ook gestart met een internationale expansie. Om in de verschillende Europese landen lokale adverteerders en publishers aan zich te binden, opent TradeTracker in meerdere landen een fysiek kantoor.
Start in Groot-Brittannië
De keuze om als eerste in Groot-Brittannië te starten lag voor de hand. CEO Paul van Doorn: "De online advertising markt is daar op dit moment het meest ontwikkeld. Er ligt ons in Engeland een enorme uitdaging te wachten. We hebben voor deze markt een agressief maar haalbaar doel gesteld, en we hebben er alle vertrouwen in dat we het gaan redden".
TradeTracker wil in Groot-Brittannië een van de top 5 partijen in de markt worden. Paul van Doorn: "Momenteel zijn er al diverse Nederlandse adverteerders die met ons mee gaan naar Engeland. We verwachten binnen de komende twee tot drie maanden al enkele tientallen campagnes aan te kunnen bieden aan de Engelse affiliates". In de komende maanden zal TradeTracker ook actief worden in andere Europese landen waaronder Duitsland en Italië.
Over TradeTracker
TradeTracker is opgericht in 2004. TradeTracker biedt online adverteerders (merchants) en publishers (affiliates) de mogelijkheid om op basis van "pay-for-performance" online marketing en sales activiteiten te ontplooien en/of te optimaliseren. Inmiddels is TradeTracker de grootste affiliatemarketing organisatie van Nederland met meer dan 700 aangesloten adverteerders.
Thomas van Doorn