Nederland tweede in Europese Kia ceeâd wedstrijd
(10/3/2007)
Kia Motors Europe organiseerde deze maand op het bekende Duitse
Hockenheim circuit de grote finale van de eerste Europese Kia
wedstrijd ooit, de âceeâd European Test Drive Challengeâ. De finale
werd âuitgevochten â door 21 deelnemers uit 21 landen. De finalisten
spendeerden de morgen om kennis te maken met de prestaties en de
handling van de Kia ceeâd en kregen aansluitend een
veiligheidstraining door professionele instructeurs.
âs Middags werd het competitiedeel afgewerkt met een aantal dynamische
tests zoals een serie slaloms, rem- en reactietests en onderstuur - en
overstuur situaties, waarbij de werking van de ABS en de ESP systemen
volledig kon worden benut. Tijdens deze proeven moesten de deelnemers
hun talenten optimaal bewijzen aan het stuur van de Kia ceeâd.
Uiteindelijk bleek onze 24-jarige zuiderbuur Christophe Maquel de
meest behendige automobilist, op de hielen gevolgd door onze
landgenoot Rob Doppenberg (22) uit Putten. De winnaar mocht als prijs
een fonkelnieuwe 1.6-liter diesel Kia ceeâd EX vijfdeurs hatchback,
voorzien van het Sport Pack, mee naar huis nemen.
ceeâd European Test Drive Challenge
De âceeâd European Test Drive Challengeâ competitie stond open voor
iedereen die een proefrit maakte met een Kia ceeâd bij een officiële
Kia-dealer. Ruim 20.000 automobilisten uit heel Europa schreven zich
in voor de competitie en kregen een âboarding passâ uitgereikt.
Daarmee kon men zich registreren en een aantal vragen beantwoorden. Op
basis daarvan werd in ieder land een winnaar gekozen en voor Nederland
was dat Rob Doppenberg. Hij had bij Kia-dealer Visser in Nijkerk een
proefrit gemaakt. De runner-up uit Putten: âIk ben natuurlijk heel erg
blij met die tweede plek maar ik had ook graag die Kia ceeâd als
hoofdprijs mee naar Putten genomen. Het was een fantastische en ook
heel leerzame dag.â
âOns testrittenprogramma in heel Europa en de daaropvolgende âceeâd
European Test Drive Challengeâ competitie heeft enorm veel aandacht
getrokken. Velen hebben daarbij informatie ingewonnen over onze
producten,â aldus de heer Jean-Charles Lievens, Senior Vice President
van Kia Motors Europe.
Huib Stad, Marketing Manager van Kia Nederland voegt daar aan toe.
âSinds de introductie van de ceeâd in Europa eind vorig jaar zijn er
al ruim 80.000 ceeâd modellen afgeleverd en ook in ons land is dit Kia
model een groot succes. Met name de vormgeving, het ontwerp, de
kwaliteit en de duurzaamheid van de ceeâd worden genoemd als
doorslaggevende factoren voor de aanschaf.â
AutoRai