AutoRai

Nederland tweede in Europese Kia ceeâd wedstrijd

(10/3/2007)
Kia Motors Europe organiseerde deze maand op het bekende Duitse Hockenheim circuit de grote finale van de eerste Europese Kia wedstrijd ooit, de âceeâd European Test Drive Challengeâ. De finale werd âuitgevochten â door 21 deelnemers uit 21 landen. De finalisten spendeerden de morgen om kennis te maken met de prestaties en de handling van de Kia ceeâd en kregen aansluitend een veiligheidstraining door professionele instructeurs.

âs Middags werd het competitiedeel afgewerkt met een aantal dynamische tests zoals een serie slaloms, rem- en reactietests en onderstuur - en overstuur situaties, waarbij de werking van de ABS en de ESP systemen volledig kon worden benut. Tijdens deze proeven moesten de deelnemers hun talenten optimaal bewijzen aan het stuur van de Kia ceeâd.

Uiteindelijk bleek onze 24-jarige zuiderbuur Christophe Maquel de meest behendige automobilist, op de hielen gevolgd door onze landgenoot Rob Doppenberg (22) uit Putten. De winnaar mocht als prijs een fonkelnieuwe 1.6-liter diesel Kia ceeâd EX vijfdeurs hatchback, voorzien van het Sport Pack, mee naar huis nemen. ceeâd European Test Drive Challenge
De âceeâd European Test Drive Challengeâ competitie stond open voor iedereen die een proefrit maakte met een Kia ceeâd bij een officiële Kia-dealer. Ruim 20.000 automobilisten uit heel Europa schreven zich in voor de competitie en kregen een âboarding passâ uitgereikt. Daarmee kon men zich registreren en een aantal vragen beantwoorden. Op basis daarvan werd in ieder land een winnaar gekozen en voor Nederland was dat Rob Doppenberg. Hij had bij Kia-dealer Visser in Nijkerk een proefrit gemaakt. De runner-up uit Putten: âIk ben natuurlijk heel erg blij met die tweede plek maar ik had ook graag die Kia ceeâd als hoofdprijs mee naar Putten genomen. Het was een fantastische en ook heel leerzame dag.â
âOns testrittenprogramma in heel Europa en de daaropvolgende âceeâd European Test Drive Challengeâ competitie heeft enorm veel aandacht getrokken. Velen hebben daarbij informatie ingewonnen over onze producten,â aldus de heer Jean-Charles Lievens, Senior Vice President van Kia Motors Europe.

Huib Stad, Marketing Manager van Kia Nederland voegt daar aan toe. âSinds de introductie van de ceeâd in Europa eind vorig jaar zijn er al ruim 80.000 ceeâd modellen afgeleverd en ook in ons land is dit Kia model een groot succes. Met name de vormgeving, het ontwerp, de kwaliteit en de duurzaamheid van de ceeâd worden genoemd als doorslaggevende factoren voor de aanschaf.â