Horecabeleid om overlast te beperken
Er geldt nieuw beleid voor de horeca in de gemeente Terneuzen,
inclusief sluitingstijden en regels voor terrassen. Per 6 september
zijn de wijzigingen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)
opgenomen en gelden vanaf heden. Alle horeca-uitbaters ontvangen een
brief waarin de nieuwe regels worden uitgelegd. De regels zijn
belangrijk om de overlast voor de omgeving zoveel mogelijk te beperken
Voor alle kernen van de gemeente gelden op alle dagen van de week
(maandag t/m zondag) dezelfde sluitingstijden voor de horeca, namelijk
04.00 uur s nachts. Bovendien mogen vanaf 03.00 uur geen nieuwe
bezoekers meer worden binnengelaten.
Voor nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag kunnen
bepaalde zaken een speciale nachtvergunning aanvragen tot 05.00 uur.
Zaken die hiervoor in aanmerking willen komen, moeten wel aan
voorwaarden voldoen, zoals een portier aan de deur, voldoende
geluidsisolatie en om 04.30 uur moet het licht aan, de muziek uit en
mag er niet meer worden geschonken.
Terrassen mogen het hele jaar worden uitgestald maar ook voor
terrassen gelden sluitingstijden. In de nachten van vrijdag op
zaterdag en zaterdag op zondag mag er vanaf 00.30 uur op het terras
niet meer worden geserveerd en om 01.00 uur moet het terras sluiten.
Voor de overige dagen van de week geldt een sluitingsuur van 24.00
uur. Op terrassen mag geen muziek ten gehore worden gebracht, behalve
bij collectieve feesten.
Het bestuur vindt horeca essentieel voor de levendigheid en
aantrekkelijkheid van de gemeente. Kwaliteit en kwantiteit dienen
gewaarborgd te zijn. Maar mensen moeten op een veilige manier kunnen
uitgaan. Regels zijn belangrijk om de overlast voor de omgeving zoveel
mogelijk te beperken en om openbare orde en veiligheid te garanderen.
Nadere informatie:
Gemeente Terneuzen
Afdeling Communicatie
Dirk Timmers
Telefoonnummer: 0115 455 523
GSM: 06- 536 911 35
Gemeente Terneuzen - T. 0115 455 000 - E. gemeente@terneuzen.nl |
Gemeente Terneuzen