Ingezonden persbericht


Persbericht, 27 september 2007

LOF, VOOR MOEDERS MET AMBITIE
NIEUWE GLOSSY VOOR WERKENDE VROUWEN MET KINDEREN

Haarlem­ Op 2 oktober lanceert Lof media het tijdschrift Lof. Hét tijdschrift voor moeders met ambitie. Lof laat zien dat werk en gezin WEL te combineren zijn en maakt korte metten met de heersende mening dat Nederlandse vrouwen ambitieloos zijn! Maar Lof denkt niet alleen aan de Nederlandse vrouw. Van elk verkocht exemplaar gaat ¤ 2,50 naar werkende moeders in ontwikkelingslanden.

Lof biedt praktisch advies door deskundigen (coach op de couch), brengt interviews met vrouwen en mannen op belangrijke diversiteitposities, vertelt de verhalen van de combivrouwen in de praktijk, maar behandelt ook luchtige zaken als mode, beauty en life style. In juni volgend jaar verschijnt ook eenmalig Lof voor vaders.

PRIVE INITIATIEF
Lof is een initiatief van Jolanda Holwerda. Als communicatiemanager en werkende moeder vond zij het de hoogste tijd voor een blad waarin werkende moeders zich kunnen herkennen en dat de arbeidsparticipatie van vrouwen op een positieve manier beschrijft. "Lof is wat de titel suggereert," aldus Jolanda Holwerda "Er spreekt waardering uit voor vrouwen die én werken én een gezin hebben. Ambities heb je niet alleen in je werk, maar ook thuis, of in de maatschappij". Lof gaat over de balans tussen werk, gezin, persoonlijke ontwikkeling, over hoe je dat allemaal combineert en welke keuzes je maakt. Het is speciaal bedoeld voor werkende moeders die proberen alle ballen hoog te houden zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.

BLAD MET EEN MISSIE
De combinatie werk en gezin is in Nederland niet vanzelfsprekend. Lof wil samen met de overheid, het bedrijfsleven en de politiek op zoek gaan naar mogelijkheden om de combinatie werk en gezin in Nederland beter te faciliteren, waardoor meer vrouwen behouden blijven voor het arbeidsproces. "Steeds meer bedrijven realiseren zich dat de uitstroom van hoog opgeleide vrouwen een enorme kapitaalvernietiging is. Door middel van speciale (diversiteits) programma's spelen bedrijven in op de wensen van vrouwen om gezin en carrière te combineren. Dat is een positieve tendens, waar we in ons blad veel aandacht aan besteden", aldus Holwerda.

MICROKREDIET
Met Lof heeft Jolanda met behulp van een enthousiast team van werkende moeders een glossy magazine met diepgang ontwikkeld. "Iedereen, van journalist tot marketeer, heeft belangeloos meegewerkt aan het eerste nummer. In de eerste plaats omdat het onderwerp ons aan het hart gaat en in de tweede plaats omdat Lof ook maatschappelijke betrokken is bij het wel en wee van moeders in ontwikkelingslanden. Met behulp van microkrediet kunnen moeders daar economische zelfstandig worden en hun gezin onderhouden. Daarom zal ¤ 2,50 van ieder los verkocht exemplaar van het eerste nummer, mede dankzij Aldipress die de distributie verzorgt, worden overgemaakt aan microkredietprojecten in Azië."

MULTIMEDIAAL PLATFORM
Direct na de lancering van het eerste nummer start Lof met de uitbouw van een multimediaal platform door middel van de interactieve website en de Lof life-events.

Lof wordt uitgegeven door Lofmedia, ligt vanaf 3 oktober in de winkels voor ¤5,50 en verschijnt vijf keer per jaar.


---

Noot voor redactie: