Ingezonden persbericht
Persbericht, 27 september 2007
LOF, VOOR MOEDERS MET AMBITIE
NIEUWE GLOSSY VOOR WERKENDE VROUWEN MET KINDEREN
Haarlem Op 2 oktober lanceert Lof media het tijdschrift Lof. Hét
tijdschrift voor moeders met ambitie. Lof laat zien dat werk en gezin WEL
te combineren zijn en maakt korte metten met de heersende mening dat
Nederlandse vrouwen ambitieloos zijn! Maar Lof denkt niet alleen aan de
Nederlandse vrouw. Van elk verkocht exemplaar gaat
¤ 2,50 naar werkende moeders in ontwikkelingslanden.
Lof biedt praktisch advies door deskundigen (coach op de couch), brengt
interviews met vrouwen en mannen op belangrijke diversiteitposities,
vertelt de verhalen van de combivrouwen in de praktijk, maar behandelt ook
luchtige zaken als mode, beauty en life style. In juni volgend jaar
verschijnt ook eenmalig Lof voor vaders.
PRIVE INITIATIEF
Lof is een initiatief van Jolanda Holwerda. Als communicatiemanager en
werkende moeder vond zij het de hoogste tijd voor een blad waarin werkende
moeders zich kunnen herkennen en dat de arbeidsparticipatie van vrouwen op
een positieve manier beschrijft. "Lof is wat de titel suggereert," aldus
Jolanda Holwerda "Er spreekt waardering uit voor vrouwen die én werken én
een gezin hebben. Ambities heb je niet alleen in je werk, maar ook thuis,
of in de maatschappij". Lof gaat over de balans tussen werk, gezin,
persoonlijke ontwikkeling, over hoe je dat allemaal combineert en welke
keuzes je maakt. Het is speciaal bedoeld voor werkende moeders die
proberen alle ballen hoog te houden zonder de kwaliteit uit het oog te
verliezen.
BLAD MET EEN MISSIE
De combinatie werk en gezin is in Nederland niet vanzelfsprekend. Lof wil
samen met de overheid, het bedrijfsleven en de politiek op zoek gaan naar
mogelijkheden om de combinatie werk en gezin in Nederland beter te
faciliteren, waardoor meer vrouwen behouden blijven voor het
arbeidsproces. "Steeds meer bedrijven realiseren zich dat de uitstroom van
hoog opgeleide vrouwen een enorme kapitaalvernietiging is. Door middel van
speciale (diversiteits) programma's spelen bedrijven in op de wensen van
vrouwen om gezin en carrière te combineren. Dat is een positieve tendens,
waar we in ons blad veel aandacht aan besteden", aldus Holwerda.
MICROKREDIET
Met Lof heeft Jolanda met behulp van een enthousiast team van werkende
moeders een glossy magazine met diepgang ontwikkeld. "Iedereen, van
journalist tot marketeer, heeft belangeloos meegewerkt aan het eerste
nummer. In de eerste plaats omdat het onderwerp ons aan het hart gaat en
in de tweede plaats omdat Lof ook maatschappelijke betrokken is bij het
wel en wee van moeders in ontwikkelingslanden. Met behulp van microkrediet
kunnen moeders daar economische zelfstandig worden en hun gezin
onderhouden. Daarom zal ¤ 2,50 van ieder los verkocht exemplaar van het
eerste nummer, mede dankzij Aldipress die de distributie verzorgt, worden
overgemaakt aan microkredietprojecten in Azië."
MULTIMEDIAAL PLATFORM
Direct na de lancering van het eerste nummer start Lof met de uitbouw van
een multimediaal platform door middel van de interactieve website en de
Lof life-events.
Lof wordt uitgegeven door Lofmedia, ligt vanaf 3 oktober in de winkels
voor ¤5,50 en verschijnt vijf keer per jaar.
---
Noot voor redactie: