Pro-actief IT-beheer nu ook voor MKB


Beheer op afstand: snelle reactie, lagere kosten

EINDHOVEN, 20071002 -- Het beheer van IT-systemen van veel middelgrote en kleine bedrijven verloopt nog altijd volgens het break-fix model: de systeembeheerder komt pas in actie als het kwaad is geschied. Niet erg efficiënt en door verlies van effectieve arbeidstijd vaak een kostbare zaak. ICT-dienstverlener Dexterity reikt MKB-ondernemers de hand met een betaalbaar, pro-actief supportraamwerk waarbij beheer voor een groot deel op afstand gebeurt.

MKB-ondernemers nemen incidentele storingen of uitval van hun IT-systemen veelal voor lief omdat de kosten van een preventieve beheeroplossing vaak hoog zijn. Daarom biedt het Eindhovense Dexterity nu, met een modulair op te bouwen contract, al voor bedrijven vanaf twee werkplekken een volledig beheerpakket aan, inclusief 24-uurs monitoring. Dexterity bewaakt servers en netwerksystemen op afstand en controleert voortdurend hun prestaties. Naderend onheil wordt al in een vroeg stadium gedetecteerd, en storingen zijn vaak al verholpen voordat medewerkers er hinder van ondervinden.

Lage kosten
Omdat Dexterity vrijwel alle werkzaamheden op afstand kan uitvoeren, liggen de kosten van haar zogenaamde `IT Beheercontract' beduidend lager dan bij conventionele diensten vaak het geval is. Bovendien is daarmee een snelle reactietijd gegarandeerd. Met het IT Beheercontract hoeven kleine en middelgrote ondernemingen met een beperkt budget dus niet in te boeten op de kwaliteit van hun IT-beheer. Naast de geavanceerde monitoringdienst omvat het ook het onderhoud met de laatste patches en updates voor het besturingssysteem en de virusscanner van alle pc's in het bedrijf. De back-up wordt dagelijks gecontroleerd, een `disaster recovery' is dus altijd gegarandeerd.

Garanties
Dexterity geeft duidelijke garanties over reactietijden en beschikbaarheid in het geval dat zich een probleem voordoet of een aanpassing gewenst is. Met DexHelp, de online servicetool van Dexterity, kan de gebruiker bovendien in één muisklik inloggen voor directe online support door een IT-specialist van Dexterity. Met DexHelp zorgt Dexterity tevens voor de inventarisatie van geïnstalleerde software (bijvoorbeeld voor licentiebeheer) en de beveiligde `remote' beheersessies.

Goede basis
Met een IT Beheercontract zijn bedrijven voor een vast bedrag per maand verzekerd van een goede basis voor het pro-actief beheer van hun ICT-infrastructuur.
Overige werkzaamheden geschieden op basis van nacalculatie. Ondernemers hoeven dus alleen te betalen voor werkzaamheden waar ze ook echt gebruik van maken. Er is ook geen verplichting om een bepaald aantal uren af te nemen. Uiteraard is het IT Beheercontract ook structureel uit te breiden met extra werkzaamheden of diensten zoals online backup, managed firewall of spam filtering. Voor meer informatie, zie: www.dexterity.nl.