Persbericht
2 oktober 2007
Tribal IM brengt social networks in kaart
Onderzoeker Michiel de Nijs: Luisteren is het sleutelwoord
De zogeheten social networks worden steeds groter en populairder, dus commercieel steeds aantrekkelijker. Hoe kunnen bedrijven hierop inspringen en welke strategie past hier het beste bij? Michiel de Nijs onderzocht in opdracht van Tribal Internet Marketing de commerciële mogelijkheden binnen sociale netwerken. Zijn belangrijkste conclusie is dat een bedrijf moet accepteren dat de gebruikers leidend zijn in een social network.
Je moet in elk geval goed luisteren naar de gebruikers. Zij vormen immers samen het sociale netwerk , aldus De Nijs. Door een gelijkwaardige, open positie in te nemen binnen het netwerk bouw je als bedrijf het snelste een band op met je doelgroep.
Bedrijven moeten volgens De Nijs een stappenplan ontwikkelen voordat zij zich binnen de sociale netwerken gaan begeven. Op deze manier moet duidelijk worden waarom een bedrijf actief wil worden, via welk netwerk, welke strategie gevolgd gaat worden, hoe de ontwerpfase eruit ziet en op welke manier de vooraf vastgestelde doelen gerealiseerd en geëvalueerd kunnen worden.
Ieder netwerk heeft zijn eigen mogelijkheden en beperkingen. Om deze in kaart te brengen heeft de onderzoeker een model ontwikkeld om de netwerken in te delen. Dit is gebaseerd op de volgende kenmerken van sociale netwerken:
* Open, advertentiegedreven of besloten
* 2-dimensionaal of 3-dimensionaal
Tribal IM ondersteunt en adviseert bedrijven bij het ontwikkelen en uitvoeren van een social networking-strategie. Het bedrijf richt zich hierbij zowel op hulp bij de keuze van de netwerken alsook de wijze waarop het bedrijf hierin kan participeren.
Voor meer informatie over het onderzoeksrapport of de dienstverlening van Tribal IM, ga naar
(276 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Het onderzoeksrapport van Michiel de Nijs is voor journalisten gratis digitaal te verkrijgen via LEWIS PR.
De Tribal Groep uit Den Bosch bestaat sinds 1999 en biedt concepten, systemen, marketing en mensen die gespecialiseerd zijn in optimalisatie van online activiteiten. Het bedrijf ondersteunt veel gerenommeerde organisaties die internet al geruime tijd verder hebben geïntegreerd in hun marketingmix. Sinds de oprichting heeft Tribal een snelle groei doorgemaakt. Inmiddels telt het bedrijf 75 medewerkers. Tribal heeft een breed klantenbestand dat bestaat uit ruim 400 klanten, zowel in Nederland als internationaal, waaronder Philips, Océ, Ballast Nedam en UWV.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof bij LEWIS Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: renevdn@lewispr.com Website:
LEWIS Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com