Ingezonden persbericht


Persbericht


---

OPLAGESTIJGING METRO WEER HOOGSTE ONDER DAGBLADEN

Amsterdam, 2 oktober 2007

Metro, de uitvinder van het gratis dagblad, is in het tweede kwartaal van 2007 van alle dagbladen in Nederland het snelst gegroeid. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde oplagecijfers van Het Oplage Instituut (HOI). Ten opzichte van het tweede kwartaal in 2006 steeg de oplage van Metro met 54.662 exemplaren naar een totaal van 526.563 exemplaren per dag. Dit is een stijging van 11.5%. Metro is hierdoor in oplage tweede krant van Nederland. Daarnaast had Metro in het tweede kwartaal van 2007 41.348 abonnees op haar E-paper, waarmee Metro de grootste E-paper van Nederland is.

Volgens Silvio de Groot, uitgever en algemeen directeur van Metro, ligt Metro op koers: Onze groeistrategie loopt geheel volgens plan, en wij zijn nog lang niet klaar. Zowel lezers als adverteerders blijven vragen om de krant. In de steeds voller wordende dagbladenmarkt is dat een goed teken. Het is duidelijk dat wij de juiste snaar raken bij onze doelgroep.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 540.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald s vestigingen, postkantoren, Super de Boer supermarkten, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, Arriva Waterland, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1,7 miljoen lezers (NOM Print Monitor 2006-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 71 edities in 21 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 20 miljoen mensen Metro.

www.metronieuws.nl