Ingezonden persbericht
BlackBerry-gebruiker bespaart 60 minuten per dag en verhoogt teamefficiëntie
RIM presenteert onderzoek Ipsos Reid naar invloed BlackBerry op medewerkersproductiviteit
Waterloo, Canada/Bunnik, 2 oktober 2007 - BlackBerry smartphones verhogen de productiviteit van individuen en teams. Dat blijkt uit het onderzoek dat Ipsos Reid uitvoerde in opdracht van Research In Motion (RIM) (Nasdaq: RIMM; TSX: RIM). De gemiddelde BlackBerry-gebruiker bespaart door de smartphone ongeveer één uur per dag. Ook zijn of haar team profiteert hiervan. Het onderzoek concludeert dat de teamefficiëntie door het gebruik van een BlackBerry met 38 procent stijgt.
Het onderzoek onderstreept de positieve invloed die een BlackBerry smartphone heeft op de medewerkersproductiviteit. Smartphone-gebruikers beschikken namelijk altijd en overal over dezelfde e-mail-, telefoon- en internetfunctionaliteit als op hun werkplek. Zo betaalt een BlackBerry zichzelf binnen ongeveer vijf maanden terug. Sterker nog, het gebruik van de smartphone levert een bedrijf per teammedewerker ongeveer 33.000 dollar per jaar op. Niet alleen de medewerker en zijn team beschikken namelijk eerder over informatie, ook de contacten naar wie teamleden gegevens doorsturen, hoeven minder lang te wachten. Uiteindelijk verloopt de workflow in de complete (internationale) organisatie veel sneller.
De toegevoegde waarde van een BlackBerry blijkt ook uit 2.500 tijdsgevoelige e-mails die medewerkers per jaar met de handheld versturen. Daarnaast gebruiken ze de smartphone jaarlijks gemiddeld voor 1.200 tijdsgevoelige telefoongesprekken. Maar de BlackBerry biedt aanzienlijk meer dan internet, bellen en e-mail. Steeds meer bedrijfssoftware is via de handheld toegankelijk. Zo gebruikt inmiddels 70 procent van de BlackBerry-eigenaren applicaties via de smartphone.
"De onderzoeksresultaten bewijzen wat voor enorme tijds- en kostenbesparingen BlackBerry smartphones opleveren. En niet alleen bedrijven, maar ook niet-professionele consumenten profiteren van de smartphone. Een BlackBerry helpt hen om werktijd en vrije tijd optimaal te besteden", zegt Charmaine Eggberry, vicepresident en directeur van RIM EMEA. "Niet voor niets vertrouwen wereldwijd negen miljoen mensen op een BlackBerry voor hun persoonlijke en zakelijke communicatie. En de toenemende mobiliteit en steeds geavanceerder technologie wijzen erop dat het aantal gebuikers in de toekomst nog verder zal groeien."
Aan het onderzoek namen 1.335 BlackBerry-gebruikers en 1.387 IT-beheerders deel, die verantwoordelijk zijn voor het BlackBerry-gebruik binnen hun bedrijf. Deze personen wonen en werken in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië en de Pacific.
###
Over Research In Motion (RIM)
Research In Motion is een toonaangevende ontwerper, producent en wereldwijd leverancier van draadloze oplossingen voor mobiele communicatie. RIM levert oplossingen en platforms voor de toegang tot tijdsgevoelige informatie, zoals e-mail, telefoon, sms, internet en applicaties. Hiervoor ontwikkelt het bedrijf geïntegreerde hardware, software en diensten die verschillende draadloze netwerkstandaarden ondersteunen. Met de technologie van RIM voorzien andere ontwikkelaars en fabrikanten hun diensten en producten van draadloze verbindingen voor gegevenstoegang. Duizenden organisaties over de gehele wereld gebruiken RIM-producten, -diensten en -technologie. Hiertoe behoren onder andere het BlackBerry® draadloze platform, de RIM Wireless Handheld(tm)-productserie, software-ontwikkeltools, radiomodems en software- en/of hardwarelicenties. RIM is opgericht in 1984 en heeft zijn hoofdkantoor in Waterloo, Canada. Het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa, Azië en de Pacific. RIM is genoteerd aan de Nasdaq Stock Market (Nasdaq: RIMM) en aan de Toronto Stock Exchange (TSX: RIM).