Gemeente Echt-Susteren


Raadsinformatiebijeenkomst op 2 oktober

In de raadszaal van het gemeentehuis in Echt vindt op dinsdag 2 oktober om 19.00 uur een openbare raadsinformatiebijeenkomst plaats. De raad wordt tijdens deze bijeenkomst geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek van de rekenkamercommissie naar het aanbestedingsbeleid van de gemeente Echt-Susteren.

Als de gemeente een weg moet aanleggen of de resultaten van een bodemonderzoek nodig heeft, doet de gemeente dat vaak niet zelf, maar laat zij dit door gespecialiseerde bedrijven doen. De gemeente vraagt dan bij meerdere bedrijven een offerte aan en maakt vervolgens een keuze welk bedrijf de aanbesteding mag doen. De regels hiervoor zijn in het aanbestedingsbeleid vastgelegd. In het onderzoek naar het aanbestedingsbeleid heeft de rekenkamercommissie gekeken naar: het beleid, de organisatie en de uitvoering. De resultaten van het onderzoek worden door de voorzitter van de rekenkamercommissie aan de raad gepresenteerd. Deze vergadering is openbaar, begint om 19.00 uur en vindt plaats in de raadszaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt. Alle stukken liggen voor iedereen ter inzage op het gemeentehuis tijdens openingstijden. Voor informatie over de agendastukken kunt u contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes, telefoon: 0475 - 478 478. Het eindrapport Evaluatie Aanbestedingsbeleid gemeente Echt-Susteren kunt u ook via de website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl, onder `bestuur en organisatie'.