Gemeente Echt-Susteren
Raadsinformatiebijeenkomst op 2 oktober
In de raadszaal van het gemeentehuis in Echt vindt op dinsdag 2
oktober om 19.00 uur een openbare raadsinformatiebijeenkomst plaats.
De raad wordt tijdens deze bijeenkomst geïnformeerd over de resultaten
van het onderzoek van de rekenkamercommissie naar het
aanbestedingsbeleid van de gemeente Echt-Susteren.
Als de gemeente een weg moet aanleggen of de resultaten van een
bodemonderzoek nodig heeft, doet de gemeente dat vaak niet zelf, maar
laat zij dit door gespecialiseerde bedrijven doen. De gemeente vraagt
dan bij meerdere bedrijven een offerte aan en maakt vervolgens een
keuze welk bedrijf de aanbesteding mag doen. De regels hiervoor zijn
in het aanbestedingsbeleid vastgelegd. In het onderzoek naar het
aanbestedingsbeleid heeft de rekenkamercommissie gekeken naar: het
beleid, de organisatie en de uitvoering. De resultaten van het
onderzoek worden door de voorzitter van de rekenkamercommissie aan de
raad gepresenteerd. Deze vergadering is openbaar, begint om 19.00 uur
en vindt plaats in de raadszaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55
in Echt. Alle stukken liggen voor iedereen ter inzage op het
gemeentehuis tijdens openingstijden. Voor informatie over de
agendastukken kunt u contact opnemen met de griffie, Martijntje
Hermans of Belinda Bakkes, telefoon: 0475 - 478 478. Het eindrapport
Evaluatie Aanbestedingsbeleid gemeente Echt-Susteren kunt u ook via de
website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl, onder `bestuur
en organisatie'.