Web Analytics guru Eric Peterson kiest Satama als Europees partner


AMSTERDAM, 20071001 -- Web Analytics Demystified, het bedrijf van Web Analytics guru Erik T.Peterson en Satama Interactive gaan op de Noord Europese markt intensief samenwerken. Eric T. Peterson, CEO en Principal Consultant bij Web Analytics Demystified en Mikko Isoniemi, Business Unit Director and Senior Consultant van Satama Analytics Finland maakten de overeenkomst bekend tijdens een exclusieve seminar `Web Analytics in Performance Marketing' in Helsinki. De overeenkomst maakt Satama tot één van de twee strategische partners in Europa en de enige partner op de Scandinavische markt. De samenwerking biedt een verdere onderbouwing van de resultaatgerichte strategie van Satama Interactive.

Inspirerende samenwerking wereldspeler Satama Interactive en Web Analytics guru Peterson

"Als een grootheid als Eric zijn handtekening zet, weet je dat je iets goeds doet" zegt Mikko Isoniemi, Business Unit Director en Senior Consultant van Satama Analytics Finland bij de bekrachtiging van de samenwerking: "Ik verheug me op een inspirerende samenwerking, het uitwisselen van nieuwe ideeën en het ontwikkelen van grensverleggende concepten. Dit partnership versterkt onze positie als wereldspeler op het gebied van online communicatie & performance marketing. In alle openheid kunnen we klanten naar elkaar doorverwijzen en gezamenlijk nieuwe, grensverleggende, innovatieve diensten ontwikkelen."

"Onze Web Analytics consultancy klanten zijn veeleisend en verwachtten veel. Ik volg Satama's snelle ontwikkeling op het gebied van Web Analytics nu al een poosje" vertelt Eric T. Peterson, CEO van Web Analytics Demystified. "Met een team van 20 specialisten op het gebied van Web Analytics Consultancy, zoekmachine marketing en marktonderzoek is Satama meer dan uitstekend toegerust. Daarbij, Satama's accreditatie voor Google Analytics en hun ervaring met Webtrends, Visual Sciences en Omniture stelt het bedrijf in staat om hun credo `performance marketing' ook daadwerkelijk waar te maken, ongeacht de aard, omvang en cultuur van de organisatie. Ik ben gelukkig met de samenwerking. Direct te kunnen werken met Satama's klanten, werkelijk grote wereldspelers, is een fantastisch vooruitzicht."

Samenwerking Satama - Web Analytics Demystified biedt Nederlandse bedrijven concurrentievoordeel

In Nederland is Satama onder meer verantwoordelijk voor baanbrekende webapplicaties als de Postbank Samenwoonscan, Mijnpostbankpas, de redesign van de Vodafone site en de KLM Mobile Site.

Nicole Niemann, Business Unit Director Satama Media & Analytics: "Ook voor de business unit Media & Analytics in Nederland is samenwerking met deze autoriteit op het gebied van Web Analytics van grote betekenis. Web Analytics is 'serious business'. Ter illustratie: de Postbank heeft als een van de weinige organisaties in Nederland een speciaal Web Analytics team van ongeveer 11 personen. Het gaat niet alleen om het verzamelen van de juiste gegevens, maar vooral om hoe je de data analyseert, interpreteert en vertaalt naar concrete acties om de website of online campagne te optimaliseren. Door de samenwerking met Web Analyics Demystified kunnen onze klanten in een vroeg stadium profiteren van nieuwe innovatieve initiatieven en technieken. Een strategische inzet van Web Analytics stelt ons in staat de resultaten van de online activiteiten exact te meten; daarmee kunnen we snel en adequaat reageren, met als doel het optimaliseren van de conversie"

Focus op strategisch belang Web Analytiscs

Eric T. Peterson, is wereldwijd dé autoriteit op het gebied van Web Analytics, auteur van drie bestsellers, onderzoeker bij Jupiter Media en strategisch consultant bij de belangrijkste leveranciers van Web Analytics systemen. Daarnaast is hij een veel gevraagde visionair en spreker. Het Amerikaanse Web Analytics Demystified adviseert en ondersteunt bedrijven bij de strategische inzet en implementatie van web analytics.

"Een directeur of bestuurder is niet geïnteresseerd in pageviews of clicks, wel in harde omzetcijfers en kostenbesparingen. Web Analytics biedt een waardevolle onderbouwing voor je marketingstrategie, campagnes en CRM. Maar dan moet je het wel strategisch inzetten. Blijf niet steken op het niveau van pageviews en clicks. Integreer de beschikbare data in het bredere, strategische beslissingsproces. Samen met Satama kunnen we bedrijven helpen die omslag te maken." stelt Eric tijdens het seminar

Over Satama Interactive

Interactief designbureau Satama ontwikkelt digitale concepten voor doeltreffende interactieve communicatie. Ze concentreert zich daarbij op `services' (technische en grafisch ontwerp), `marketing' en `future' met als uitgangspunt: Satama begrijpt de digitale consument. Satama Interactive Oyj, met bijna 400 medewerkers, is genoteerd aan de beurs van Helsinki en naast Scandinavië, ook actief in Nederland en Duitsland. In Amsterdam werken bij Satama, FlashFabriek en OER zo'n 65 mensen aan digitaal design, productie en marketing communicatie. (Inter)nationaal werkt Satama onder andere voor bedrijven als Audi, ING, Postbank, Skoda, Vodafone, Reed Business, KPN, INHOLLAND, Symantec, bol.com, OHRA, transavia.com en ABN AMRO. Het werk van Satama/ OER is meerdere malen genomineerd en in de prijzen gevallen voor onder andere de SpinAwards, ADCN, ADFOWEB Awards en de IAC Awards.

* Website Satama Interactive: www.satama.com
* Website Satama Interactive Nederland: www.satama.nl
* Website Flashfabriek: www.flashfabriek.nl
* Website OER: www.OER.nl

Over Web Analytics Demystified

Het Amerikaanse consultancy bedrijf Web Analytics Demystified adviseert en ondersteunt bedrijven bij het de strategische inzet en procesmatige implementatie van web analytics. Web Analytics Demystified is tevens de titel van een van de best verkopende boeken op het gebied van Web Analytics en de naam van een van de populairste weblogs op dit gebied.

* Website Web Analytics Demystified: www.webanalyticsdemystified
* Weblog Eric T. Peterson: blog.webanalyticsdemystified.com





Satama Interactive