Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zuidlaren, 01 oktober 2007

Betreft: Tulip Inn Brinkhotel Zuidlaren wordt beloond met 4 hamers

ZUIDLAREN - Tulip Inn Brinkhotel Zuidlaren is 27 september jl. gecertificeerd als Erkende Vergaderaccommodatie. Met een 4-hamer classificatie heeft het hotel de een na hoogste erkenning gekregen van "Het Erkende Congresbedrijf".

Voor de erkenningsregeling komen congres- en vergaderaccommodatie verschaffers in aanmerking. Zij kunnen erkenning aanvragen bij Het Erkende Congresbedrijf. Aan de hand van een lange lijst van criteria beoordeelt Het Erkende Congresbedrijf of een bedrijf wordt geclassificeerd en in welke categorie deze wordt ingedeeld. De categorieën lopen van 1 hamer tot 5 hamers. 1 hamer staat voor toegeruste maar eenvoudige bedrijven en 5 hamers staan voor de meest luxe accommodaties.

De Erkenningsregeling voor Congresbedrijven is begin 1996 geïntroduceerd door de Vereniging Nederlandse Congresbelangen (VNC). De erkenningsregeling is hét instrument om kwaliteit in de congresbranche te bevorderen en uit te dragen welke congresbedrijven kwalitatief hoogwaardige congresdienstverlening leveren. Het predikaat 'erkende vergaderaccommodatie' biedt garantie aan afnemers dat zij hebben te doen met bedrijven die door een onafhankelijke stichting onder toezicht van de brancheorganisatie blijvend voldoen aan hoge kwaliteitseisen. Deze bedrijven worden regelmatig gecontroleerd. Bovendien worden aan de hand van informatie en wensen van afnemers en technologische ontwikkelingen de eisen regelmatig aangescherpt en uitgebreid. Erkende congresbedrijven willen namelijk nadrukkelijk voorop lopen met kwaliteit op het gebied van congresseren.

Tineke Dijkstra-Erenga, algemeen directeur en eigenaar, reageert: "Wij zijn erg trots op deze classificatie. Wij hebben de laatste jaren hard gewerkt aan de verbetering van ons product en kunnen met deze erkenning onderstrepen dat wij hierin lijken te slagen. Niels Dijkstra, sales & marketing manager, voegt toe: "Het bevestigd de kwaliteit en mogelijkheden die wij bieden voor het houden van zakelijke bijeenkomsten en de classificatie laat zien dat wij de charme van een kleinschalig product weten te combineren met professionele voorzieningen en een uitstekende service".

Tulip Inn Brinkhotel Zuidlaren transformeerde in 2 decennia van een klein dorpshotel met 18 kamers naar een hedendaags 4-sterren accommodatie met 54 comfortabele kamers en 7 volledig uitgeruste conferentiezalen met moderne faciliteiten. Daarnaast beschikt het hotel over het eetcafé De Brasserie met een gezellige bar en openhaard en een sfeervol a la carte restaurant. Mede dankzij de centrale ligging tussen Groningen en Assen, de goede bereikbaarheid (de A28 en de N34) en de gratis parkeergelegenheid is het hotel uitgegroeid tot een geliefde locatie voor zowel regionale als (inter-) nationale bijeenkomsten.

Sterke groei in kwaliteit en capaciteit
Tulip Inn Brinkhotel Zuidlaren maakt momenteel een sterke groei door in zowel kwaliteit als capaciteit. Naast de fysieke kwaliteitsverbeteringen heeft de directie ook ingezet op productverbreding, zodat de zakelijke gast ook outdoor-activiteiten, bedrijfsfeesten en workshops kan boeken. In combinatie met het onlangs overgenomen Paviljoen de Bloemert aan het Zuidlaardermeer is Tulip Inn Brinkhotel Zuidlaren in staat haar zakelijke gasten op een nog breder gebied te bedienen. Zowel de huidige vergadermarkt als de vrijetijdsmarkt wordt steeds veeleisender. Met dit in het achterhoofd heeft de directie deze zomer www.uitjesindrenthe.nl gelanceerd. Op deze website worden uiteenlopende activiteiten aangeboden die gecombineerd kunnen worden met vergaderingen, diners en/of overnachtingen.

Naast de overname van het paviljoen in Midlaren heeft de directie onlangs ook Hotel Hoogeveen overgenomen. Dit hotel is rustig gelegen aan de A28 en beschikt over 40 hotelkamers, 10 zalen voor 5 - 200 personen, een restaurant, een brasserie en 10 bowlingbanen. Het plan is om van Hotel Hoogeveen een modern en comfortabel 3-sterren hotel te maken met een sfeervolle ambiance. Vanaf september dit jaar worden de 10 vergaderzalen gemoderniseerd en begin 2008 wordt een start gemaakt met de renovatie van de hotelkamers. Tot slot zullen de centrale voorzieningen in het hotel alsmede het bowlingcentrum gefaseerd worden vernieuwd.

De focus op kwaliteitbetering en groei is volgens het management noodzakelijk geweest om succesvol te blijven in de huidige markt. Door de grote invloed van het internet op de branche en de steeds kritischere gast, staan de prijzen onder druk, terwijl de gast minimaal dezelfde kwaliteit verwacht als in het verleden. Door de overnames is het management in staat overheadkosten te spreiden en personeel flexibeler in te zetten. Hierdoor komen middelen vrij om te investeren in kwaliteit en geclassificeerd personeel, vertelt Tineke Dijkstra-Erenga. Niels Dijkstra voegt toe: "en doordat wij nu op regionaal niveau een goede spreiding hebben en over meer capaciteit beschikken zijn wij voor bepaalde marktpartijen interessanter geworden, waardoor wij dikwijls betere posities of lagere prijzen kunnen afspreken dan de concurrentie. Uiteindelijk profiteren onze gasten hiervan".

Of de directie van plan is nog verder uit te breiden? Tineke Dijkstra-Erenga antwoordt glimlachend: "ik kan niet in het koffiedik kijken, maar u wel een kopje koffie aanbieden".

Meer informatie over onze hotels, restaurants en zalen: www.hethotel.nl Indien u de tekst wilt bewerken voor gebruik of een groter formaat foto wenst, neem dan contact op met Niels Dijkstra, 0504091261 of niels@hethotel.nl.


---- --