Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Bedrijven besparen minimaal 20% met uitbesteding van IT-werkplekbeheer aan Fujitsu

Nieuwe dienstverlening biedt 100% zekerheid: Desktop Managed Services (DMS)

Maarssen, 1 oktober 2007 IT-dienstverlener Fujitsu introduceert een nieuw, baanbrekend serviceconcept: Desktop Managed Service (DMS). Via deze kwalitatief hoogstaande dienstverlening kunnen organisaties voor een vaste lage prijs per werkplek hun complete desktopomgeving aan Fujitsu uitbesteden. Hierdoor zijn zij ervan verzekerd dat hun IT-omgeving onder alle omstandigheden probleemloos functioneert zodat ze zich kunnen concentreren op hun kerntaak: het optimaal bedienen van hun klanten.

De crux van Fujitsu s DMS-concept is standaardisatie. Het concept is gebaseerd op standaardserviceniveaus en -overeenkomsten. De dienstverlening omvat acht standaardcomponenten die het hele verzorgingsgebied bestrijken: van het beheer van de aanwezige hard- en software en technische infrastructuur tot en met de ondersteuning van desktopmedewerkers. Door standaarden te gebruiken en componenten te bundelen, kan Fujitsu deze dienstverlening tegen een bijzonder scherpe prijs aanbieden. Deze prijs is onafhankelijk van de call-formule en wordt gedurende de contractperiode niet verhoogd. De doelgroep bestaat uit organisaties vanaf vijfhonderd werkplekken (eventueel verspreid over meerdere locaties) in alle denkbare sectoren.

Pijlers onder het concept zijn twee in eigen huis ontwikkelde en in de praktijk beproefde methodieken: TRIOLE© en Sense and Respond©. TRIOLE garandeert dat de service getest en gestandaardiseerd is voordat hij wordt ingezet. Dit versnelt de implementatie, drukt de kosten en vergroot de schaalbaarheid. Sense and Respond verbetert zowel de kwaliteit van de service als de kwaliteit van de desktopomgeving, en daarmee de dienstverlening aan de klant van de klant. De focus ligt daarbij niet langer op het decimeren van problemen, maar op het elimineren van de oorzaken van problemen. De combinatie van deze twee innovatieve methodieken staat borg voor een risicoloos traject en een substantiële besparing op de IT-servicekosten. Dit resulteert in een betrouwbare desktopomgeving, een efficiëntere bedrijfsvoering, een hogere productiviteit en een grotere klanttevredenheid.

Omdat wij luisteren naar onze klanten, weten wij wat zij willen en... wat hun klanten willen. Wij zijn ervan overtuigd dat een organisatie alleen succesvol kan zijn als alle processen gericht zijn op het tevredenstellen van klanten. Pas als zij content zijn met ieder aspect van de organisatie, inclusief de IT, is een organisatie goed bezig. Onze services zijn daarop afgestemd. Zo ook DMS, zegt Willem-Jan van der Mee, Account Director DMS bij Fujitsu. Dat deze benadering effectief is, hebben wij bewezen in Scandinavië, waar DMS ruim tien jaar operationeel is en wij inmiddels marktleider in desktop-outsourcing zijn. Bedrijven in deze regio die hun desktopomgeving door ons laten beheren, hebben een besparing van gemiddeld twintig procent op hun IT-uitgaven weten te realiseren. Ik ga ervan uit dat een dergelijke besparing ook in Nederland haalbaar is. Als dat lukt, is onze missie geslaagd: het versterken van de positie van onze klanten.

WEBSITE

PERSARCHIEF

FUJITSU WORLDWIDE

DMS

Over Fujitsu Services

Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van de Fujitsu Groep: met een omzet van 32,5 miljard euro per jaar de op twee na grootste leverancier van IT-systemen en -services ter wereld. Fujitsu Services telt 19.000 werknemers, is in meer dan 20 landen actief en genereert een omzet van 3,59 miljard euro op jaarbasis.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren voor bedrijven en instellingen uit velerlei branches en specifieke business solutions voor de sectoren retail, gezondheidszorg, reizen, industrie, defensie en finance. Doel hiervan is de prestaties van organisaties te verbeteren, waardoor zij in staat zijn hun klanten sneller en efficiënter te bedienen.

Fujitsu Services in Nederland (Maarssen) heeft ruim 750 IT-specialisten in dienst. Zij zijn actief op het gebied van IT-outsourcing of werkzaam bij de internationale Helpdesk en het Remote Management Centre. Fujitsu Services heeft samenwerkingsverbanden met toonaangevende IT-spelers als 3Com, Cisco, Citrix, Fujitsu Siemens Computers, HP, Microsoft en SAP.

Website: www.fujitsu.com/nl