Ingezonden persbericht
Persbericht
Rotterdam, 1 oktober 2007
FrontRange Solutions opent kantoor Benelux in Rotterdam
Het Amerikaanse softwarebedrijf FrontRange Solutions, leverancier van software-oplossingen voor IT Service Management, CRM en IP Communicatie Management opende op 1 oktober een nieuwe vestiging voor de Benelux. Vanuit de Lichtenauerlaan 102-120 in Rotterdam gaat FrontRange haar activiteiten binnen de Nederlandse en Belgische markt verder uitbouwen. Vanwege de beoogde groei is het team van FrontRange Solutions Benelux bovendien versterkt met Wil van Krieken. Vanuit zijn uitgebreide commerciële en vakinhoudelijke achtergrond gaat hij zich bezig houden met de ondersteuning van prospects, partners, klanten en marketinginitiatieven.
FrontRange Solutions USA Inc. ontwikkelt software-oplossingen voor CRM en IT Service Management. FrontRange heeft een breed portfolio met productgroepen: GoldMine Enterprise®, een CRM-pakket voor business relationship management; HEAT®, een complete software suite voor helpdesk management; IT Service Management®, gecertificeerd voor alle ITIL modules en IP Communication Management®. Dit product won vorig jaar de Amerikaanse award voor beste IP-telefonie product. Ook PC life cycle Management van Enteo® behoort tot het assortiment. Deze is marktleider voor life cycle management en wereldwijd Citrix partner van het jaar. FrontRange realiseerde in het laatste boekjaar een omzet van bijna 100 miljoen dollar en biedt werk aan zo'n 650 mensen.
Vanuit haar oorsprong als specialist in het MKB, heeft Frontrange inmiddels ook een sterke positie ingemomen tussen de enterprise spelers. Dat blijkt ook de hoge notering in de Gartner "magic quadrants". De producten worden wereldwijd gebruikt door meer dan 130.000 bedrijven met samen meer dan 1,7 miljoen gebruikers. Afnemers in Nederland zijn bijvoorbeeld Endemol, Electrabel Nederland, Thomas Cook, Center Parcs, International Card Services en DeliXL
"Vanaf 2005 ben ik voor FrontRange Solutions actief in de Benelux", zegt Cees Broer, sales manager Benelux. "Dat was toen eigenlijk een eenmanspost met ondersteuning vanuit Engeland. Voor de verkoop en implementatie van de software werken we samen met partners. Nu onze software steeds meer belangstelling krijgt en het aantal klanten sterk toeneemt, wordt een vast kantoor in de Benelux noodzakelijk om klanten en partners optimaal te kunnen ondersteunen. Met het nieuwe kantoor in Rotterdam zitten we dicht bij onze huidige en potentiële klanten in Nederland en België."
Wil van Krieken
Het team van FrontRange Solutions Benelux is onlangs uitgebreid met Wil van Krieken (42). "Ik ga me in mijn nieuwe functie richten op het werven van nieuwe klanten, het uitbouwen en ondersteunen van het partnerkanaal, het ondersteunen van marketing activiteiten en het onderhouden van de bestaande klantrelaties." vertelt hij. "Met name de diversiteit van de taken en de dynamiek van deze pioniersfunctie spreken me aan." Van Krieken (42) heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van ERP, supply chain management, CRM en service/system management. Na zijn studie HTS Informatica was hij werkzaam voor verschillende vooraanstaande softwareleveranciers, zoals Dun & Bradstreet, Software, SAP, Industri-Matematik en HP. De laatste 10 jaar is hij vooral commercieel actief geweest.
---
Ingezonden persbericht